Bu araştırma kapsamında, 7-13 Ağustos 2017 tarihlerinde, Türkiye’yi ziyaret eden on dört Güney Koreli (6 erkek; 8 kadın) turistin, bir paket turda sergiledikleri turist davranışları (etkileşim, alışveriş, pazarlık, bahşiş vb.) katılımlı gözlem tekniği kullanılarak incelenmiştir. Katılımlı gözlemler, aynı zamanda profesyonel turist rehberi olan birinci yazar tarafından gerçekleştirilmiştir. Turistlerin doğal davranışlarını daha iyi gözlemleyebilmek için araştırmacı, turist grubuna “stajyer rehber” olarak tanıtılmıştır. Katılımlı gözlemlerin değerlendirilmesinde Acar (2018) tarafından geliştirilen gözlem formundan yararlanılmıştır. Acar (2018), Pizam & Sussmann (1995) tarafından geliştirilen “20 tipik turist davranışı” ölçeğinden yararlanarak oluşturduğu gözlem formunda yer alan parametrelerin uygulanabilirliğini test edebilmek amacıyla 14 Temmuz – 2 Ağustos 2016 tarihlerinde on adet günübirlik tura katılmıştır. Yapılan ön uygulamalar neticesinde gözlemlenmesi mümkün olmayan parametreler çıkarılmış ve nihai gözlem formu, İstanbul, Kuşadası, Kapadokya ve Antalya’da, farklı ülkelerden gelen turistlerin katıldıkları günübirlik turlarda uygulanmıştır. Paket tur satın alan Güney Koreli turistlerin rehberli turlarda sergiledikleri turist davranışlarını, bahsi geçen gözlem formu çerçevesinde değerlendirmeyi amaçlayan bu araştırma bulgularına göre, paket tur boyunca Güney Koreli turistlerin birbirleriyle olan etkileşim düzeylerinin çok yüksek olduğu; satın alma esnasında ağırlıklı olarak eşler halinde hareket ettikleri; hediyelik eşya ve kendilerine sunulan ekstra turlara (balon, türk gecesi, akşam yemeği, jeep – safari gibi) yoğun ilgi gösterdikleri ortaya konmuştur. Bunun yanı sıra, paket tur bitiminde hem tur liderine hem de stajyer rehber olarak tanıtılan araştırmacıya bahşiş veren bazı ziyaretçiler gözlemlenmiştir. Turist grubu, paket tur boyunca iki kez öğle yemeklerini uzakdoğu restoranında almıştır. Diğer yandan ziyaret edilen mağazalarda (deri, halı, kuyum) turist grubuna, satış görevlilerince, etiket fiyatı üzerinden yüksek oranlarda indirim uygulanmıştır.
Güney Koreli turistler Paket tur Turist davranışları Nitel araştırma Katılımlı gözlem
Within the scope of this research, fourteen (6 men; 8 women) South Korean tourists’ package tour behaviors (interaction, shopping, bargaining, tipping and etc.) who visited Turkey on 7-13 August 2017, was investigated by using participant observation method. The participant observations were conducted by the first author, also a professional tourist guide. The researcher was introduced to the tourist group as an intern in order to observe their natural behaviors much better. The participant observation form developed by Acar (2018) was utilized while evaluating the observations. With the purpose of testing the applicability of the parameters in the observation form created by utilizing the scale of “twenty typical tourist behaviours” developed by Pizam & Sussmann (1995), Acar (2018) participated in ten daily tours on 4 July-02 August 2016. As a result of the pilot study, the unobservable parameters were excluded and the final observation form was carried out in daily tours in İstanbul, Kuşadası, Cappadocia and Antalya in which tourists from different countries participated. According to the results of this research aiming to investigate South Korean tourists’ behaviors in guided tours within the frame of the observation form aforementioned, it was suggested that the level of interaction between tourists were very high; that the couples moved in together while shopping and that they showed great interest in buying souvenirs and partaking in extra tours (balloon, belly dance, supper, jeep safari tours and etc.) offered by the travel agency. Furthermore, some tourists were observed to leave a tip for the tour leader and the researcher who was introduced as an intern to the group at the end of the tour. The tourist group, had their lunch in the far east cuisine restaurants two times during the package tour. On the other hand, high discounts on the tag price were applied to the tourist group in the tourist shops (leather, carpet, jewellery) by the salesclerks.
Participant Observation South Korean tourists Package tour Tourist behaviors Qualitative research Participant observation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 56 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377