Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Türk Lirasının itibarını güçlendirmek
ve dünyada daha bilinir olmasını sağlamak amacıyla bir simgeye ihtiyaç
duymuş ve bu nedenle 2011 yılında “TL Simge Yarışması” düzenlemiştir.
Bu araştırmanın genel amacı, yarışma sonucunda seçilen ve kullanılan
Türk Lirası simgesini yalınlık, özgünlük, anlaşılırlık, kullanışlılık, kalıcılık,
estetik oluşu bakımından değerlendirmektir. Bununla birlikte Türk Lirası
simgesinin Türkiye Cumhuriyeti’ni yansıtabilirliği, diğer ülkelerin para
simgeleriyle karşılaştırıldığında ayırt edici özellikleri, farklı yüzeylere uygulanabilirliği,
çağının ilerisinde de geçerliliğini koruyabilirliği, küçültüp
büyütüldüğünde özelliğini kaybedip kaybetmediği, güven duygusu oluş-
turup oluşturmadığı da araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından Türk Lirası
simgesini grafik tasarım öğeleri bakımından irdeleyen veri toplama anketi
hazırlanmış, söz konusu anket, İstanbul ve Ankara ilindeki üniversitelerde
(toplam 23 üniversite) grafik tasarım ve görsel iletişim tasarımı bö-
lümlerinde görev yapan toplam 34 öğretim elemanına ve Ankara’da ve
İstanbul’da sektörde çalışan toplam 54 grafik tasarımcıya uygulanmış,
araştırmanın sonunda toplanan veriler analiz edilmiş, araştırma bulguları
yorumlanıp önerilerde bulunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 6 |