Günümüz dünyasının en belirgin özelliklerinden birisi
de hemen hemen her alanda hızlı değişimlerin olmasıdır. Bu değişimler hem
bireysel hem de toplumsal hayatı etkilemekte, toplumsal kurumlar da bu
değişimden etkilenmektedirler. Eğitim kurumu, bu değişimler karşısında belki de
an fazla ve en kolay değişim gösteren kurumlardan birisi olarak karşımıza
çıkmaktadır. Elbette ki bu değişimleri zorunlu kılan bazı sebepler de vardır.
Yapılan bu kuramsal çalışma, hızla değişen dünyada öğretmenlik mesleğinin bu
değişimlerle ilişkisini, gelecekte öğretmenlik mesleği ile ilgili teorik
bilgilere yer vermektedir. Öğretmenlik mesleğinde; teknoloji, eğitim
yatırımları, sosyal değişmeler, toplumsal talepler, anne baba etkisi,
öğrencilerdeki değişim, kitle iletişim araçları, kalite arayışları vb.
sebeplerden dolayı değişim zorunlu olmaktadır. Öğretmenlerin değişimini gerekli
kılan etmenler sadece bu sayılanlarla sınırlı değildir. Daha pek çok sebep,
öğretmenlerin de değişimini gerekli kılmaktadır. Yakın gelecekte muhtemel bütün
değişimler, öğretmenlik mesleğinin de geleceğini tehdit edebilir boyutlara
ulaşabileceği iddia edilmektedir. Yapılan bazı çalışmalarda özellikle eğitim
teknolojilerinin bütün eğitim faaliyetlerinde kullanılması öğretmenlik
mesleğinin ortadan kalkabileceği şeklinde yorumlanırken, bazı çalışmalarda da
toplumsal bir varlık olan ve duygu boyutu olan insanın bireysel ve toplumsal
ihtiyaçları da gelecekte eğitimin öğretmensiz olamayacağını göstermektedir. Bu
araştırmada varılan sonuca göre öğretmenlik mesleği gelecekte ortadan kalkmaz
ama öğretmenlerin rolleri ve statülerinde değişiklikler olacaktır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |