Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effect of Mobile Technology Use in Mathematics Teaching on Academic Achievement: A Meta-Analysis Study

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 66 - 81, 28.06.2022

Öz

The current study examines the effect of mobile technology use in mathematics teaching on academic achievement. Accordingly, the meta-analysis method was employed. The data for this study was obtained from 17 reports that were found by searching for the determined keywords in the determined databases and met the inclusion criteria. In these studies, 22 different effect sizes were determined. Only studies carried out in Turkey were included in the study. The data were analyzed using Comprehensive Meta-Analysis software (CMA) software. The effect sizes were calculated as Hedges' g. The results obtained showed that the effect size of mobile technology use in mathematics teaching on academic achievement is 2.063. This finding indicates that mobile technology use in mathematics teaching has a significant impact on academic achievement. Based on the findings of the present study, mobile technology use can be recommended to increase academic achievement in mathematics.

Kaynakça

  • Açıkgül, K. (2019). Matematik öğretmen adaylarının mobil öğrenme hazırbulunuşluk düzeylerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(2), 566-587. https://doi.org/10.17943/etku.566739
  • Açıkgül, K. ve Diri, E. (2020). Matematik öğretmen adaylarının mobil öğrenmeyi benimseme düzeylerinin yeniliğin yayılması teorisi çerçevesinde incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, 353-373. https://doi.org/10.9779/pauefd.593656
  • Açıkgül, K. ve Şad, S. N. (2021). High school students’ acceptance and use of mobile technology in learning mathematics. Education and Information Technologies, 26, 4181–4201. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10466-7
  • Akçay, A. O., Karahan, E. ve Bozan, M. A. (2021). The effect of using technology in primary school math teaching on students' academic achievement: a meta-analysis study. FIRE: Forum for International Research in Education, 7(2), 1-21. https://doi.org/10.32865/fire202172231
  • Akın, A. (2022). The effectiveness of web-based Mathematics instruction (WBMI) on K-16 students' mathematics learning: a meta-analytic research. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10931-x
  • Akkuş, A. (2021). Matematik eğitiminde mobil cihazlarda yer alan artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi (Tez No. 702051) [Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Akman, E. (2019). İlkokul matematik dersi kesirler konusunda geliştirilen sanal gerçeklik uygulamasının farklı değişkenler açısından etkisinin incelenmesi (Tez No. 587141) [Doktora tezi, Amasya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aktaş, M., Bulut, G. G. ve Aktaş, B. K. (2018). Dört işleme yönelik geliştirilen mobil oyunun 6. sınıf öğrencilerinin zihinden işlem yapma becerisine etkisi. JRES, 5(2), 90-100. https://dergipark.org.tr/en/download/articlefile/612428
  • Alkış, N. ve Fındık Coşkunçay, D. (2018). Mobil öğrenmenin kabulü: sistematik literatür incelemesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 571-589. https://doi.org/10.17556/erziefd.440974
  • Ally, M. (2007). Mobile learning. International Review of Research in Open and Distance Learning, 8(2), 1-4. http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/451/926
  • Altınışık, M. (2021). Dijital oyunların matematiksel kavram gelişimi ve öğretimsel nitelikler açısından incelenmesi (Tez No. 665790) [Yüksek lisans tezi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Altıok, S. (2020). Artırılmış gerçeklik destekli simetri öğretiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkileri ve öğrenci görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 10(1), 177-200. https://doi.org/10.17943/etku.622871
  • Altıparmak, K., Can, Ş. ve Dur, E. (2021). Examination of classroom teacher’s experiences regarding mathematics courses taught through distance education throughout the COVID-19 pandemic period. Education Quarterly Reviews, 4(4), 211-226. https://doi.org/10.31014/aior.1993.04.04.385
  • Altunçekiç, A. (2020). 2010-2020 yılları arasında mobil öğrenme çalışmalarının içerik analiz yöntemi ile değerlendirilmesi: Türkiye örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3),1087-1104. https://doi.org/10.17152/gefad.816555
  • Atan, M. ve Shahbodin, F. (2018). Significance of mobile learning in learning mathematics. MATEC Web of Conferences 150, https://doi.org/10.1051/matecconf/201815005049
  • Aydoğdu İskenderoğlu, T. ve Konyalıhatipoğlu, M. E. (2021). Matematik öğretmenlerinin bakış açısıyla Covid-19 salgını sürecinde uzaktan canlı dersler. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 235-262. https://doi.org/10.53444/deubefd.895682
  • Baş, S. ve Ulum, H. (2019). İlkokul dördüncü sınıf kaynaştırma öğrencisinin mobil oyun yardımı ile matematik becerilerinin geliştirilmesi. 2. uluslararası temel eğitim kongresi tam metin bildiri kitabı içinde (s. 68- 71). Eğiten Kitap
  • Batdal Karaduman, G., Akşak Ertaş, Z. ve Duran Baytar, S. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International Primary Educational Research Journal, 5(1), 1-17. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1493830
  • Beretvas, S. N. (2019). Meta-analysis. G. R. Hancock, L. M. Stapleton ve R. O. Mueller (Ed.) The reviewer’s guide to quantitative methods in the social sciences içinde (s. 260- 268). Routledge.
  • Bolatlı, Z. ve Korucu, A. G. (2020). Determining the academic achievement of students who use flipped classroom method supported by a mobile application and their views on collaborative learning. Bartın University Journal of Faculty of Education, 9(2), 229-251. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1001778
  • Cai, Z., Mao, P., Wang, D., He, J., Chen, X. ve Fan, X. (2022). Effects of scaffolding in digital game-based learning on student's achievement: a three-level meta-analysis. Educational Psychology Review. https://doi.org/10.1007/s10648-021-09655-0
  • Cevahir, H. ve Özdemir, M. (2015). Mobile learning researches towards individuals with disabilities: A content analysis between 2005 and 2015. Istanbul Journal of Open and Distance Education, 2(1), 31-40. https://www.researchgate.net/publication/312016807
  • Crompton, H. ve Burke, D. (2014). Review of trends in mobile learning studies in mathematics: a meta-analysis. M. Kalz ve diğerleri (Eds.), Mobile as a mainstream–towards future challenges in mobile learning içinde (s. 304–314). Springer.
  • Çakır, Y. (2019). İlköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması (Tez No. 591262) [Yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çavuş, H. ve Deniz, S. (2022). The effect of technology assisted teaching on success in mathematics and geometry: a meta-analysis study. Participatory Educational Research (PER), 9(2), 358-397. http://dx.doi.org/10.17275/per.22.45.9.2
  • Çetinkaya, L. (2019). Mobil uygulamalar aracılığıyla probleme dayalı matematik öğretiminin başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 44(197), 65-84. https://doi.org/10.15390/EB.2019.8119
  • Çopur, E. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde gerçekleştirilen matematik derslerinde materyal kullanımı hakkındaki görüşleri. Uleder, 2(1), 99-116. https://doi.org/10.5281/zenodo.6274825
  • Demir, B., Kaleli Yılmaz, G. ve Sert Celik, H. (2021). Teachers’ attitudes and opinions on mathematics lessons conducted with distance education due to Covıd-19 pandemic. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 22(4), 147-163. https://doi.org/10.17718/tojde.1002812
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta-analiz. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Diri, E. ve Açıkgül, K. (2021). Lise öğrencilerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(2), 494-516. https://doi.org/10.17943/etku.943357
  • Durgut, A. (2016). Meslek yüksekokulu öğrencileri için eğitsel matematik oyunu geliştirilmesi ve başarıya etkisinin incelenmesi (Tez No. 456152) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ertekin, G. (2006). Yapılandırmacı sınıf ortamında çemberde temel kavramların grafik hesap makineleri ile öğretimi (Tez No. 183241) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Fabian, K., Topping, K. J. ve Barron, I. G. (2016). Mobile technology and mathematics: effects on students’ attitudes, engagement, and achievement. Journal of Computers in Education, 3(1), 77-104. https://doi.org/10.1007/s40692-015-0048-8
  • Fadda, D., Pellegrini, M., Vivanet, G. ve Zandonella Callegher, C. (2022). Effects of digital games on student motivation in mathematics: A meta-analysis in K-12. Journal of Computer Assisted Learning, 38(1), 304-325. https://doi.org/10.1111/jcal.12618
  • Gecu-Parmaksiz, Z. ve Delialioğlu, O. (2019). Augmented reality-based virtual manipulatives versus physical manipulatives for teaching geometric shapes to preschool children. British Journal of Educational Technology, 50(6), 3376–3390. https://doi.org/10.1111/bjet.12740
  • Gecu-Parmaksiz, Z. ve Delialioğlu, Ö. (2020). The effect of augmented reality activities on improving preschool children’s spatial skills. Interactive Learning Environments, 28(7), 876-889. https://doi.org/10.1080/10494820.2018.1546747
  • Genç, E. D., Issı, H. N. ve Yıldız, O. (2017). Matematik öğretimi için nokta belirleme tekniğine dayalı bir mobil uygulama. Istanbul Journal of Innovation in Education, 3(1), 55-62. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/427282
  • Güleç, İ. ve Çoklar, A. N. (2021). Investigation of the effectiveness of using qr code supported boks. European Journal of Education Studies, 8(5), 12-25. https://oapub.org/edu/index.php/ejes/article/view/3708/6344
  • Güler, M., Bütüner, S. Ö., Danışman, Ş. ve Gürsoy, K. (2021). A meta-analysis of the impact of mobile learning on mathematics achievement. Education and Information Technologies, https://doi.org/10.1007/s10639-021-10640-x
  • Gür, D. ve Bulut Özek, M. (2021). Mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı, motivasyonu ve tutumları üzerine etkisi: bir meta analiz çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 1-15. https://doi.org/10.24315/tred.581539 Güzeller, C. O. ve Üstünel, F. (2016). Mobil öğrenmenin öğrenci başarısına etkisi: bir meta analiz çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (23), 528-561. https://doi.org/10.14520/adyusbd.54760
  • Harikrishnan, H., Halim, N. D. A., Harun, J. ve Arjunan, S. (2019). Exploring the digital game-based elements in mathematics education: a meta-analysis review. Universal Journal of Educational Research, 7(9A), 106-116. https://doi.org/10.13189/ujer.2019.071613
  • Heymann, H. W. (2003). Why teach mathematics a focus on general education. Kluwer Academic Publishers.
  • İşçi, G. ve Erduran, A. (2018). Ortaöğretim matematik derslerinde tablet pc kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 1-17. https://dergipark.org.tr/en/pub/mcbuefd/issue/54496/742591
  • Kalınkara, Y. (2021). Eğitimde mobil öğrenmeye yönelik yapılan araştırmaların incelenmesi: bir içerik analizi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 5(1), 86-103. https://doi.org/10.33461/uybisbbd.933542
  • Kara, N. (2021). Eğitsel mobil matematik oyunu ile sınıf içi oyunlaştırma: bir durum çalışması örneği. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi [MSKU Journal of Education], 8(1), 85-101. https://doi.org/10.21666/muefd.764044
  • Karabay, F. H. (2020). Matematiksel problem çözmede mobil uygulamalarla yapı iskelesi ve ipucu kullanımının ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilişsel yüklerine etkisi (Tez No. 651991) [Yüksek lisans tezi, Yozgat Bozok Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karagöz, B. ve Şeref, İ. (2021). Intellectual structure of mobile learning field: Bibliometric evidence from Turkey (2006-2020). Open Journal for Educational Research, 5(2), 403-418. https://centerprode.com/ojer/ojer0502/ojer-0502.pdf#page=289
  • Kates, A. W., Wu, H. ve Coryn, C. L. S. (2018). The effects of mobile phone use on academic performance: A meta-analysis. Computers & Education, (127), 107-112. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.08.012
  • Kavaklı, A. ve Yakın, İ. (2019). Mobil öğrenme: 2015 – 2019 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 251-268. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/898126
  • Khan, F. M. ve Gupta, Y. (2021). A bibliometric analysis of mobile learning in the education sector. Interactive Technology and Smart Education. https://doi.org/10.1108/ITSE-03-2021-0048
  • Kışla, T. ve Ekici, M. (2020). Mobil öğrenme teknolojisi. M. Erdem ve F. Sarsar (Ed.) Dijital teknoloji aracılı düşünme öğretimi içinde (s. 405-432). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kilit, B. ve Güner, P. (2021). Matematik derslerinde web tabanlı uzaktan eğitime ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1) 85–102. https://doi.org/10.18506/anemon.803167
  • Koca, E. (2012). İlköğretim matematik etkinliklerinde hesap makinesi kullanımının öğrenci başarısı üzerine etkisi (Tez No. 302794) [Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Koparan, T. ve Kaleli Yılmaz, G. (2020). Matematik öğretmeni adaylarının mobil öğrenme ile desteklenen öğrenme ortamına yönelik görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 109-128. https://doi.org/10.19171/uefad.554184
  • Korucu, A. T. ve Biçer, H. (2019). Mobil öğrenme: 2010-2017 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 32-43. https://doi.org/10.24315/tred.516911
  • Lamanauskas, V., Šlekienė, V., Gorghiu, G. ve Pribeanu, C. (2019). Better learning and increased motivation to learn with mobile technology (devices): A preliminary study. Gamtamokslinis ugdymas, 16(2), 80-88. http://gu.puslapiai.lt/gu/wp-content/uploads/sites/2/journal/published_paper/volume-16/issue-2/ieUoUYGD.pdf
  • Mehta, R. (2016). Mobile learning for education- benefits and challenges. International Research Journal of Management Sociology & Humanity (IRJMSH), 7(1), 75-83. https://www.academia.edu/23508495/MOBILE_LEARNING_FOR_EDUCATION-BENEFITS_AND_CHALLENGES
  • Nygren, E., Blignaut, A. S., Leendertz, V. ve Sutinen, E. (2019). Quantitizing affective data as project evaluation on the use of a mathematics mobile game and intelligent tutoring system. Informatics in Education, 18(2), 375–402. https://doi.org/10.15388/infedu.2019.18
  • Okigbo, E. C. ve Osuafor, A. M. (2008). Effect of using mathematics laboratory in teaching mathematics on the achievement of mathematics students. Educational Research and Review, 3(8), 257-261. https://108.178.4.83/journal/ERR/article-full-text-pdf/F89D8283359.pdf
  • Omar, M. N. ve Ismail, S. N. (2020). Mobile technology integration in the 2020s: the impact of technology leadership in the Malaysian context. Universal Journal of Educational Research, 8(5), 1874-1883. https://pdfs.semanticscholar.org/4abc/4bb4444fea4b678978ef38144401916fc1e2.pdf
  • Omolafe, E. V. (2021). Primary educators experts’ validation of the developed mathematics mobile application to enhance the teaching of mathematics in Nigeria primary schools. ASEAN Journal of Science and Engineering Education 1(3), 157-166. https://ejournal.upi.edu/index.php/AJSEE/article/view/38505/16040
  • Önür, Y. (2008). Effects of graphing calculators on eighth grade students' achievement in graphs of linear equations and concept of slope (Tez No. 228643) [Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde ilkokul matematik dersleri nasıl işleniyor? bir durum çalışması. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 8(3), 662-674. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1878402
  • Özdemir Baki, G. ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320. https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Özdemir, D. ve Özçakır, B. (2019). Kesirlerin öğretiminde artırılmış gerçeklik etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 21-41. http://dx.doi.org/10.17984/adyuebd.495731
  • Özsarı, G. ve Saykılı, A. (2020). Mobile learning in Turkey: Trends, potentials and challenges. Journal of Educational Technology & Online Learning, 3(1), 108-132. https://doi.org/10.31681/jetol.670066
  • Öztop, F. (2022). İlkokul matematik öğretiminde dijital ve dijital olmayan oyun kullanımının etkililiği: bir meta-analiz çalışması. International Primary Education Research Journal, 6(1), 65-80. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2231065
  • Öztürk, H. Z. ve Yıkmış, A. (2020). Tablet üzerinde eş zamanlı ipucuyla sunulan nokta belirleme tekniği kullanarak rakam-nesne eşleme öğretiminde dokunarak rakamları öğrenelim yazılımının etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(4), 639-662. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.518651
  • Özüdoğru, G. ve Bulut, A. S. (2021). 8. sınıf öğrencilerinin COVID-19 pandemi döneminde matematik dersi deneyimleri. Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Dergisi (KÜED), 1(1), 18-26. https://www.researchgate.net/profile/Guel-Oezuedogru/publication/357968197
  • Poçan, S. (2019). Mobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının 7. sınıf cebir ünitesinde öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri (Tez No. 609098) [Doktora tezi, İnönü Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Poçan, S., Altay, B. ve Yaşaroğlu, C. (2021). Matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımına yönelik veli görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 500-532. https://doi.org/10.17679/inuefd.815348
  • Ran, H., Kim, N. J. ve Secada, W. G. (2022). A meta‐analysis on the effects of technology's functions and roles on students' mathematics achievement in K‐12 classrooms. Journal of Computer Assisted Learning, 38(1), 258-284. https://doi.org/10.1111/jcal.12611
  • Sánchez-Meca, J. ve Marín-Martínez, F. (2008). Confidence ıntervals for the overall effect size in random-effects meta-analysis. Psychological Methods, 13(1), 31– 48. https://www.um.es/metaanalysis/pdf/5014.pdf
  • Saran, M. (2020). Mobil öğrenme: Fırsatlar ve Zorluklar. K. Çağıltay ve Göktaş, Y. (Ed.) Öğretim teknolojilerinin temelleri teoriler araştırmalar eğilimler içinde (s. 683-698). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sawilowsky, S. S. (2009). New effect size rules of thumb. Journal of Modern Applied Statistical Methods, 8(2), 597-599. https://core.ac.uk/download/pdf/56683105.pdf
  • Saygılı, H. ve Çetin, H. (2021). The effects of learning management systems (lms) on mathematics achievement: a meta-analysis study. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 15(2), 341-362. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1026534
  • Sönmez, N. (2019). Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması (Tez No. 578348) [Yüksek lisans tezi, Adıyaman Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sun, S., Else-Quest, N. M., Hodges, L. C., French, A. M. ve Dowling, R. (2021). The effects of ALEKS on mathematics learning in K-12 and higher education: a meta-analysis. Investigations in Mathematics Learning. https://doi.org/10.1080/19477503.2021.1926194
  • Squires, D. (2017). Augmented reality application classroom development: new technology and new media, education and intelligent classrooms. i-manager’s Journal of Educational Technology, 14 (1), 1-6. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1269051.pdf
  • Şen, E. Ö. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim yoluyla tv’de yayınlanan ortaokul matematik derslerini değerlendirme çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 71-83. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1645613
  • Şen, S. ve Yıldırım, İ. (2020). CMA ile meta-analiz uygulamaları. Anı yayıncılık.
  • Şenel, H. C. (2019). Comparing the effect of tablet, desktop, paper-pencil based drill practices on spatial skills of vocational high school students (Tez No. 574802) [Doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şeylan, F. (2018). Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi üzerine yapılan deneysel çalışmaların karşılaştırılması (Tez No. 531268) [Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şimşek, N. ve Yaşar, A. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58-92. https://doi.org/10.54637/ebad.1030364
  • Talan, T. (2020). The effect of mobile learning on learning performance: a meta-analysis study. Educational Sciences: Theory and Practice, 20(1), 79 – 103. http://dx.doi.org/10.12738/jestp.2020.1.006
  • Topraklikoglu, K. ve Ozturk, G. (2021). Teaching geometry through augmented reality activities using three-dimensional modelling. International Online Journal of Educational Sciences, 13(5), 1325- 1342. https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=a125587f-1051-4d95-9274-6d59e7dde301%40redis
  • Toptaş, V. ve Öztop, F. (2019). Matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: bir meta-analiz çalışması. 2. uluslararası temel eğitim kongresi tam metin bildiri kitabı içinde (s. 1075-1085). Eğiten Kitap
  • Toptaş, V. ve Öztop, F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde matematik dersindeki öğrenme eksikleri üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 7(3), 373-391. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2169456
  • Toptaş, V., Usluoğlu, B. ve Şengün, G. (2021). Opinions and suggestions of classroom teachers in online mathematics education during the Covid-19 pandemic. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(4), 880-895. http://doi.org/10.31681/jetol.982704
  • Tutar, H. ve Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve -spss uygulamaları-. Seçkin Yayıncılık.
  • Ulum, H. (2022). The effects of online education on academic success: A meta-analysis study. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10740-8
  • Villena-Taranilla, R., Tirado-Olivares, S., Cózar-Gutiérrez, R. ve González-Calero, J. A. (2022). Effects of virtual reality on learning outcomes in K-6 education: A meta-analysis. Educational Research Review. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2022.100434
  • Yıldız, Y. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik öğreniminde mobil öğrenme kabullerinin incelenmesi (Tez No. 653849) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldız Avcı, Z. (2018). Mobil öğrenme araştırmaları ve uygulamalarına ilişkin bir meta analiz çalışması (Tez No. 511348) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yılmaz, A., Ustun, A. B. ve Guler, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde mobil öğrenme kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Active Learning (IJAL), 6(2), 98-116. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijal/issue/67649/1005686
  • Yokuş, G. (2019). Mobil öğrenme. T. Yanpar Yelken (Ed.) Öğretim teknolojileri içinde (s. 99-118). Anı Yayıncılık.
  • Zengin, M., Şengel, E. ve Özdemir, M. A. (2018). Eğitimde mobil öğrenme üzerine araştırma eğilimleri: Türkiye örneği. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 7(1), 18-35. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/464086

Matematik Öğretiminde Mobil Teknoloji Kullanımının Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 66 - 81, 28.06.2022

Öz

Bu araştırmada, matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımının akademik başarı üzerindeki etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri belirlenen veri tabanlarında ve belirlenen anahtar kelimelerle yapılan aramalar sonucunda dahil edilme ölçütlerini karşılayan 17 çalışma üzerinden elde edilmiştir. Bu çalışmalardan ise 22 etki büyüklüğü elde edilmiştir. Araştırmaya sadece Türkiye’de yapılmış olan çalışmalar dahil edilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizlerinde Comprehensive Meta-Analysis software (CMA) programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler Hedges g katsayısı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımının akademik başarı üzerindeki etki büyüklüğü 2.063’tür . Bu bulgu matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımının akademik başarı üzerindeki etkisinin muazzam düzeyde olduğunu düşündürmektedir. Elde edilen bulgular doğrultusunda matematik öğretiminde akademik başarının artırılması için mobil teknolojinin kullanılması önerilebilir.

Kaynakça

  • Açıkgül, K. (2019). Matematik öğretmen adaylarının mobil öğrenme hazırbulunuşluk düzeylerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(2), 566-587. https://doi.org/10.17943/etku.566739
  • Açıkgül, K. ve Diri, E. (2020). Matematik öğretmen adaylarının mobil öğrenmeyi benimseme düzeylerinin yeniliğin yayılması teorisi çerçevesinde incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, 353-373. https://doi.org/10.9779/pauefd.593656
  • Açıkgül, K. ve Şad, S. N. (2021). High school students’ acceptance and use of mobile technology in learning mathematics. Education and Information Technologies, 26, 4181–4201. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10466-7
  • Akçay, A. O., Karahan, E. ve Bozan, M. A. (2021). The effect of using technology in primary school math teaching on students' academic achievement: a meta-analysis study. FIRE: Forum for International Research in Education, 7(2), 1-21. https://doi.org/10.32865/fire202172231
  • Akın, A. (2022). The effectiveness of web-based Mathematics instruction (WBMI) on K-16 students' mathematics learning: a meta-analytic research. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-022-10931-x
  • Akkuş, A. (2021). Matematik eğitiminde mobil cihazlarda yer alan artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi (Tez No. 702051) [Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Akman, E. (2019). İlkokul matematik dersi kesirler konusunda geliştirilen sanal gerçeklik uygulamasının farklı değişkenler açısından etkisinin incelenmesi (Tez No. 587141) [Doktora tezi, Amasya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Aktaş, M., Bulut, G. G. ve Aktaş, B. K. (2018). Dört işleme yönelik geliştirilen mobil oyunun 6. sınıf öğrencilerinin zihinden işlem yapma becerisine etkisi. JRES, 5(2), 90-100. https://dergipark.org.tr/en/download/articlefile/612428
  • Alkış, N. ve Fındık Coşkunçay, D. (2018). Mobil öğrenmenin kabulü: sistematik literatür incelemesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 571-589. https://doi.org/10.17556/erziefd.440974
  • Ally, M. (2007). Mobile learning. International Review of Research in Open and Distance Learning, 8(2), 1-4. http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/451/926
  • Altınışık, M. (2021). Dijital oyunların matematiksel kavram gelişimi ve öğretimsel nitelikler açısından incelenmesi (Tez No. 665790) [Yüksek lisans tezi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Altıok, S. (2020). Artırılmış gerçeklik destekli simetri öğretiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkileri ve öğrenci görüşleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 10(1), 177-200. https://doi.org/10.17943/etku.622871
  • Altıparmak, K., Can, Ş. ve Dur, E. (2021). Examination of classroom teacher’s experiences regarding mathematics courses taught through distance education throughout the COVID-19 pandemic period. Education Quarterly Reviews, 4(4), 211-226. https://doi.org/10.31014/aior.1993.04.04.385
  • Altunçekiç, A. (2020). 2010-2020 yılları arasında mobil öğrenme çalışmalarının içerik analiz yöntemi ile değerlendirilmesi: Türkiye örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3),1087-1104. https://doi.org/10.17152/gefad.816555
  • Atan, M. ve Shahbodin, F. (2018). Significance of mobile learning in learning mathematics. MATEC Web of Conferences 150, https://doi.org/10.1051/matecconf/201815005049
  • Aydoğdu İskenderoğlu, T. ve Konyalıhatipoğlu, M. E. (2021). Matematik öğretmenlerinin bakış açısıyla Covid-19 salgını sürecinde uzaktan canlı dersler. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 235-262. https://doi.org/10.53444/deubefd.895682
  • Baş, S. ve Ulum, H. (2019). İlkokul dördüncü sınıf kaynaştırma öğrencisinin mobil oyun yardımı ile matematik becerilerinin geliştirilmesi. 2. uluslararası temel eğitim kongresi tam metin bildiri kitabı içinde (s. 68- 71). Eğiten Kitap
  • Batdal Karaduman, G., Akşak Ertaş, Z. ve Duran Baytar, S. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International Primary Educational Research Journal, 5(1), 1-17. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1493830
  • Beretvas, S. N. (2019). Meta-analysis. G. R. Hancock, L. M. Stapleton ve R. O. Mueller (Ed.) The reviewer’s guide to quantitative methods in the social sciences içinde (s. 260- 268). Routledge.
  • Bolatlı, Z. ve Korucu, A. G. (2020). Determining the academic achievement of students who use flipped classroom method supported by a mobile application and their views on collaborative learning. Bartın University Journal of Faculty of Education, 9(2), 229-251. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1001778
  • Cai, Z., Mao, P., Wang, D., He, J., Chen, X. ve Fan, X. (2022). Effects of scaffolding in digital game-based learning on student's achievement: a three-level meta-analysis. Educational Psychology Review. https://doi.org/10.1007/s10648-021-09655-0
  • Cevahir, H. ve Özdemir, M. (2015). Mobile learning researches towards individuals with disabilities: A content analysis between 2005 and 2015. Istanbul Journal of Open and Distance Education, 2(1), 31-40. https://www.researchgate.net/publication/312016807
  • Crompton, H. ve Burke, D. (2014). Review of trends in mobile learning studies in mathematics: a meta-analysis. M. Kalz ve diğerleri (Eds.), Mobile as a mainstream–towards future challenges in mobile learning içinde (s. 304–314). Springer.
  • Çakır, Y. (2019). İlköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması (Tez No. 591262) [Yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Çavuş, H. ve Deniz, S. (2022). The effect of technology assisted teaching on success in mathematics and geometry: a meta-analysis study. Participatory Educational Research (PER), 9(2), 358-397. http://dx.doi.org/10.17275/per.22.45.9.2
  • Çetinkaya, L. (2019). Mobil uygulamalar aracılığıyla probleme dayalı matematik öğretiminin başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 44(197), 65-84. https://doi.org/10.15390/EB.2019.8119
  • Çopur, E. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde gerçekleştirilen matematik derslerinde materyal kullanımı hakkındaki görüşleri. Uleder, 2(1), 99-116. https://doi.org/10.5281/zenodo.6274825
  • Demir, B., Kaleli Yılmaz, G. ve Sert Celik, H. (2021). Teachers’ attitudes and opinions on mathematics lessons conducted with distance education due to Covıd-19 pandemic. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 22(4), 147-163. https://doi.org/10.17718/tojde.1002812
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta-analiz. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Diri, E. ve Açıkgül, K. (2021). Lise öğrencilerinin matematik öğrenmede mobil teknoloji kabul düzeylerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(2), 494-516. https://doi.org/10.17943/etku.943357
  • Durgut, A. (2016). Meslek yüksekokulu öğrencileri için eğitsel matematik oyunu geliştirilmesi ve başarıya etkisinin incelenmesi (Tez No. 456152) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ertekin, G. (2006). Yapılandırmacı sınıf ortamında çemberde temel kavramların grafik hesap makineleri ile öğretimi (Tez No. 183241) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Fabian, K., Topping, K. J. ve Barron, I. G. (2016). Mobile technology and mathematics: effects on students’ attitudes, engagement, and achievement. Journal of Computers in Education, 3(1), 77-104. https://doi.org/10.1007/s40692-015-0048-8
  • Fadda, D., Pellegrini, M., Vivanet, G. ve Zandonella Callegher, C. (2022). Effects of digital games on student motivation in mathematics: A meta-analysis in K-12. Journal of Computer Assisted Learning, 38(1), 304-325. https://doi.org/10.1111/jcal.12618
  • Gecu-Parmaksiz, Z. ve Delialioğlu, O. (2019). Augmented reality-based virtual manipulatives versus physical manipulatives for teaching geometric shapes to preschool children. British Journal of Educational Technology, 50(6), 3376–3390. https://doi.org/10.1111/bjet.12740
  • Gecu-Parmaksiz, Z. ve Delialioğlu, Ö. (2020). The effect of augmented reality activities on improving preschool children’s spatial skills. Interactive Learning Environments, 28(7), 876-889. https://doi.org/10.1080/10494820.2018.1546747
  • Genç, E. D., Issı, H. N. ve Yıldız, O. (2017). Matematik öğretimi için nokta belirleme tekniğine dayalı bir mobil uygulama. Istanbul Journal of Innovation in Education, 3(1), 55-62. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/427282
  • Güleç, İ. ve Çoklar, A. N. (2021). Investigation of the effectiveness of using qr code supported boks. European Journal of Education Studies, 8(5), 12-25. https://oapub.org/edu/index.php/ejes/article/view/3708/6344
  • Güler, M., Bütüner, S. Ö., Danışman, Ş. ve Gürsoy, K. (2021). A meta-analysis of the impact of mobile learning on mathematics achievement. Education and Information Technologies, https://doi.org/10.1007/s10639-021-10640-x
  • Gür, D. ve Bulut Özek, M. (2021). Mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı, motivasyonu ve tutumları üzerine etkisi: bir meta analiz çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 1-15. https://doi.org/10.24315/tred.581539 Güzeller, C. O. ve Üstünel, F. (2016). Mobil öğrenmenin öğrenci başarısına etkisi: bir meta analiz çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (23), 528-561. https://doi.org/10.14520/adyusbd.54760
  • Harikrishnan, H., Halim, N. D. A., Harun, J. ve Arjunan, S. (2019). Exploring the digital game-based elements in mathematics education: a meta-analysis review. Universal Journal of Educational Research, 7(9A), 106-116. https://doi.org/10.13189/ujer.2019.071613
  • Heymann, H. W. (2003). Why teach mathematics a focus on general education. Kluwer Academic Publishers.
  • İşçi, G. ve Erduran, A. (2018). Ortaöğretim matematik derslerinde tablet pc kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 1-17. https://dergipark.org.tr/en/pub/mcbuefd/issue/54496/742591
  • Kalınkara, Y. (2021). Eğitimde mobil öğrenmeye yönelik yapılan araştırmaların incelenmesi: bir içerik analizi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 5(1), 86-103. https://doi.org/10.33461/uybisbbd.933542
  • Kara, N. (2021). Eğitsel mobil matematik oyunu ile sınıf içi oyunlaştırma: bir durum çalışması örneği. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi [MSKU Journal of Education], 8(1), 85-101. https://doi.org/10.21666/muefd.764044
  • Karabay, F. H. (2020). Matematiksel problem çözmede mobil uygulamalarla yapı iskelesi ve ipucu kullanımının ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilişsel yüklerine etkisi (Tez No. 651991) [Yüksek lisans tezi, Yozgat Bozok Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karagöz, B. ve Şeref, İ. (2021). Intellectual structure of mobile learning field: Bibliometric evidence from Turkey (2006-2020). Open Journal for Educational Research, 5(2), 403-418. https://centerprode.com/ojer/ojer0502/ojer-0502.pdf#page=289
  • Kates, A. W., Wu, H. ve Coryn, C. L. S. (2018). The effects of mobile phone use on academic performance: A meta-analysis. Computers & Education, (127), 107-112. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.08.012
  • Kavaklı, A. ve Yakın, İ. (2019). Mobil öğrenme: 2015 – 2019 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 251-268. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/898126
  • Khan, F. M. ve Gupta, Y. (2021). A bibliometric analysis of mobile learning in the education sector. Interactive Technology and Smart Education. https://doi.org/10.1108/ITSE-03-2021-0048
  • Kışla, T. ve Ekici, M. (2020). Mobil öğrenme teknolojisi. M. Erdem ve F. Sarsar (Ed.) Dijital teknoloji aracılı düşünme öğretimi içinde (s. 405-432). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kilit, B. ve Güner, P. (2021). Matematik derslerinde web tabanlı uzaktan eğitime ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1) 85–102. https://doi.org/10.18506/anemon.803167
  • Koca, E. (2012). İlköğretim matematik etkinliklerinde hesap makinesi kullanımının öğrenci başarısı üzerine etkisi (Tez No. 302794) [Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Koparan, T. ve Kaleli Yılmaz, G. (2020). Matematik öğretmeni adaylarının mobil öğrenme ile desteklenen öğrenme ortamına yönelik görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 109-128. https://doi.org/10.19171/uefad.554184
  • Korucu, A. T. ve Biçer, H. (2019). Mobil öğrenme: 2010-2017 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 32-43. https://doi.org/10.24315/tred.516911
  • Lamanauskas, V., Šlekienė, V., Gorghiu, G. ve Pribeanu, C. (2019). Better learning and increased motivation to learn with mobile technology (devices): A preliminary study. Gamtamokslinis ugdymas, 16(2), 80-88. http://gu.puslapiai.lt/gu/wp-content/uploads/sites/2/journal/published_paper/volume-16/issue-2/ieUoUYGD.pdf
  • Mehta, R. (2016). Mobile learning for education- benefits and challenges. International Research Journal of Management Sociology & Humanity (IRJMSH), 7(1), 75-83. https://www.academia.edu/23508495/MOBILE_LEARNING_FOR_EDUCATION-BENEFITS_AND_CHALLENGES
  • Nygren, E., Blignaut, A. S., Leendertz, V. ve Sutinen, E. (2019). Quantitizing affective data as project evaluation on the use of a mathematics mobile game and intelligent tutoring system. Informatics in Education, 18(2), 375–402. https://doi.org/10.15388/infedu.2019.18
  • Okigbo, E. C. ve Osuafor, A. M. (2008). Effect of using mathematics laboratory in teaching mathematics on the achievement of mathematics students. Educational Research and Review, 3(8), 257-261. https://108.178.4.83/journal/ERR/article-full-text-pdf/F89D8283359.pdf
  • Omar, M. N. ve Ismail, S. N. (2020). Mobile technology integration in the 2020s: the impact of technology leadership in the Malaysian context. Universal Journal of Educational Research, 8(5), 1874-1883. https://pdfs.semanticscholar.org/4abc/4bb4444fea4b678978ef38144401916fc1e2.pdf
  • Omolafe, E. V. (2021). Primary educators experts’ validation of the developed mathematics mobile application to enhance the teaching of mathematics in Nigeria primary schools. ASEAN Journal of Science and Engineering Education 1(3), 157-166. https://ejournal.upi.edu/index.php/AJSEE/article/view/38505/16040
  • Önür, Y. (2008). Effects of graphing calculators on eighth grade students' achievement in graphs of linear equations and concept of slope (Tez No. 228643) [Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde ilkokul matematik dersleri nasıl işleniyor? bir durum çalışması. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 8(3), 662-674. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1878402
  • Özdemir Baki, G. ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320. https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Özdemir, D. ve Özçakır, B. (2019). Kesirlerin öğretiminde artırılmış gerçeklik etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 21-41. http://dx.doi.org/10.17984/adyuebd.495731
  • Özsarı, G. ve Saykılı, A. (2020). Mobile learning in Turkey: Trends, potentials and challenges. Journal of Educational Technology & Online Learning, 3(1), 108-132. https://doi.org/10.31681/jetol.670066
  • Öztop, F. (2022). İlkokul matematik öğretiminde dijital ve dijital olmayan oyun kullanımının etkililiği: bir meta-analiz çalışması. International Primary Education Research Journal, 6(1), 65-80. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2231065
  • Öztürk, H. Z. ve Yıkmış, A. (2020). Tablet üzerinde eş zamanlı ipucuyla sunulan nokta belirleme tekniği kullanarak rakam-nesne eşleme öğretiminde dokunarak rakamları öğrenelim yazılımının etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(4), 639-662. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.518651
  • Özüdoğru, G. ve Bulut, A. S. (2021). 8. sınıf öğrencilerinin COVID-19 pandemi döneminde matematik dersi deneyimleri. Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Dergisi (KÜED), 1(1), 18-26. https://www.researchgate.net/profile/Guel-Oezuedogru/publication/357968197
  • Poçan, S. (2019). Mobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının 7. sınıf cebir ünitesinde öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri (Tez No. 609098) [Doktora tezi, İnönü Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Poçan, S., Altay, B. ve Yaşaroğlu, C. (2021). Matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımına yönelik veli görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 500-532. https://doi.org/10.17679/inuefd.815348
  • Ran, H., Kim, N. J. ve Secada, W. G. (2022). A meta‐analysis on the effects of technology's functions and roles on students' mathematics achievement in K‐12 classrooms. Journal of Computer Assisted Learning, 38(1), 258-284. https://doi.org/10.1111/jcal.12611
  • Sánchez-Meca, J. ve Marín-Martínez, F. (2008). Confidence ıntervals for the overall effect size in random-effects meta-analysis. Psychological Methods, 13(1), 31– 48. https://www.um.es/metaanalysis/pdf/5014.pdf
  • Saran, M. (2020). Mobil öğrenme: Fırsatlar ve Zorluklar. K. Çağıltay ve Göktaş, Y. (Ed.) Öğretim teknolojilerinin temelleri teoriler araştırmalar eğilimler içinde (s. 683-698). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sawilowsky, S. S. (2009). New effect size rules of thumb. Journal of Modern Applied Statistical Methods, 8(2), 597-599. https://core.ac.uk/download/pdf/56683105.pdf
  • Saygılı, H. ve Çetin, H. (2021). The effects of learning management systems (lms) on mathematics achievement: a meta-analysis study. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 15(2), 341-362. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1026534
  • Sönmez, N. (2019). Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması (Tez No. 578348) [Yüksek lisans tezi, Adıyaman Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sun, S., Else-Quest, N. M., Hodges, L. C., French, A. M. ve Dowling, R. (2021). The effects of ALEKS on mathematics learning in K-12 and higher education: a meta-analysis. Investigations in Mathematics Learning. https://doi.org/10.1080/19477503.2021.1926194
  • Squires, D. (2017). Augmented reality application classroom development: new technology and new media, education and intelligent classrooms. i-manager’s Journal of Educational Technology, 14 (1), 1-6. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1269051.pdf
  • Şen, E. Ö. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim yoluyla tv’de yayınlanan ortaokul matematik derslerini değerlendirme çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (40), 71-83. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1645613
  • Şen, S. ve Yıldırım, İ. (2020). CMA ile meta-analiz uygulamaları. Anı yayıncılık.
  • Şenel, H. C. (2019). Comparing the effect of tablet, desktop, paper-pencil based drill practices on spatial skills of vocational high school students (Tez No. 574802) [Doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şeylan, F. (2018). Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi üzerine yapılan deneysel çalışmaların karşılaştırılması (Tez No. 531268) [Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Şimşek, N. ve Yaşar, A. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58-92. https://doi.org/10.54637/ebad.1030364
  • Talan, T. (2020). The effect of mobile learning on learning performance: a meta-analysis study. Educational Sciences: Theory and Practice, 20(1), 79 – 103. http://dx.doi.org/10.12738/jestp.2020.1.006
  • Topraklikoglu, K. ve Ozturk, G. (2021). Teaching geometry through augmented reality activities using three-dimensional modelling. International Online Journal of Educational Sciences, 13(5), 1325- 1342. https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=a125587f-1051-4d95-9274-6d59e7dde301%40redis
  • Toptaş, V. ve Öztop, F. (2019). Matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: bir meta-analiz çalışması. 2. uluslararası temel eğitim kongresi tam metin bildiri kitabı içinde (s. 1075-1085). Eğiten Kitap
  • Toptaş, V. ve Öztop, F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde matematik dersindeki öğrenme eksikleri üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 7(3), 373-391. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2169456
  • Toptaş, V., Usluoğlu, B. ve Şengün, G. (2021). Opinions and suggestions of classroom teachers in online mathematics education during the Covid-19 pandemic. Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(4), 880-895. http://doi.org/10.31681/jetol.982704
  • Tutar, H. ve Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve -spss uygulamaları-. Seçkin Yayıncılık.
  • Ulum, H. (2022). The effects of online education on academic success: A meta-analysis study. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10740-8
  • Villena-Taranilla, R., Tirado-Olivares, S., Cózar-Gutiérrez, R. ve González-Calero, J. A. (2022). Effects of virtual reality on learning outcomes in K-6 education: A meta-analysis. Educational Research Review. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2022.100434
  • Yıldız, Y. (2020). Ortaokul öğrencilerinin matematik öğreniminde mobil öğrenme kabullerinin incelenmesi (Tez No. 653849) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldız Avcı, Z. (2018). Mobil öğrenme araştırmaları ve uygulamalarına ilişkin bir meta analiz çalışması (Tez No. 511348) [Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yılmaz, A., Ustun, A. B. ve Guler, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde mobil öğrenme kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Active Learning (IJAL), 6(2), 98-116. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijal/issue/67649/1005686
  • Yokuş, G. (2019). Mobil öğrenme. T. Yanpar Yelken (Ed.) Öğretim teknolojileri içinde (s. 99-118). Anı Yayıncılık.
  • Zengin, M., Şengel, E. ve Özdemir, M. A. (2018). Eğitimde mobil öğrenme üzerine araştırma eğilimleri: Türkiye örneği. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 7(1), 18-35. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/464086
Toplam 97 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Feyyaz Öztop 0000-0002-3462-145X

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztop, F. (2022). Matematik Öğretiminde Mobil Teknoloji Kullanımının Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 66-81.