Objective: This study evaluated the knowledge, attitudes, and behaviors of students studying at the Vocational School of Health Services about the HPV virus and HPV vaccination.
Materials and Methods: The study is descriptive and cross-sectional. The sample of the study consisted of 506 students studying in the Vocational School of Health Services of 4 universities in the eastern provinces of our country in January-February 2024. The study data were collected using a socio-demographic information form and a human papillomavirus (HPV) information scale.
Results: 79.8% of participants were female and 89.5% were aged between 18 and 24. The mean score of the "total HPV-KS" was 8.24±6.90 (0-25), the mean score for "GHI" was 5.33±4.09 (0-15), the mean score for "STI" was 0.87±1.19 (0-6), the mean score of "GVI" was 1.33±1.57 (0-5) and the mean score of "GVP" was 0.69±1.08 (0-25). The mean total scores of the scale belonging to the age groups of the students, obtaining information from their families, having information about sexually transmitted diseases (STDs), having information about cervical cancer, and having an active sexual life were statistically significantly higher (p<0.05).
Conclusion: It was determined that students' knowledge, attitudes, and behaviors about HPV and vaccination were not at an adequate level. To increase the knowledge about HPV, educational concepts about HPV should be added to high school and university curricula and the educational process should be started at an earlier age to inform the society.
HPV Preventive Health Services Cervical Cancer Sexual Health
Amaç: Bu çalışmada, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören öğrencilerin HPV virüsü ve HPV aşısı hakkındaki bilgi, tutum ve davranışları değerlendirilmiştir.
Gereç-yöntem: Çalışma tanımlayıcı ve kesitsel niteliktedir. Çalışmanın örneklemini 2024 yılı Ocak-Şubat aylarında ülkemizin doğu illerinde bulunan 4 üniversitenin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören 506 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma verileri sosyo-demografik bilgi formu ve Human Papillomavirüs (HPV) bilgi ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Katılımcıların %79,8'i kadın ve %89,5'i 18-24 yaşları arasındadır. “HPV bilgi ölçeği toplam” puan ortalaması 8,24±6,90 (0-25), “genel HPV bilgisi” puan ortalaması 5,33±4,09 (0-15), “HPV tarama testi bilgisi” puan ortalaması 0,87±1,19 (0-6), genel HPV aşı bilgisi” puan ortalaması 1,33±1,57 (0-5) ve “mevcut HPV aşılama programına yönelik bilgi” puan ortalaması 0,69±1,08 (0-25)'dir. Öğrencilerin yaş grupları, ailelerinden bilgi alma, cinsel yolla bulaşan hastalıklar (CYBH) hakkında bilgi sahibi olma, serviks kanseri hakkında bilgi sahibi olma ve aktif bir cinsel yaşama sahip olma durumlarına ait ölçek toplam puan ortalamaları istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksektir (p<0.05).
Sonuç: Öğrencilerin HPV ve aşısı hakkında bilgi, tutum ve davranışlarının yeterli düzeyde olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin HPV hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak için lise ve üniversite müfredatına HPV ile ilgili eğitim kavramları eklenmeli ve eğitim sürecine daha erken yaşta başlanarak toplumun bilgi sahibi olması sağlanmalıdır.
Serviks Kanseri HPV Cinsel Sağlık Koruyucu Sağlık Hizmetleri
ETİK KURALLARA UYULDUĞUNU BEYAN EDERİZ
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yardımcı Sağlık ve Rehabilitasyon Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |