Bu çalışma beden eğitimi ve spor öğretmenliği ev sınıf öğretmenliği öğrencilerinin benlik
saygısı ile problem çözme becerilerinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini
Selçuk Üniversitesinde ve Necmettin Erbakan Üniversitesinde okuyan sınıf öğretmenliği(SÖ)
ve beden eğitimi ve spor öğretmenliği (BESÖ) bölümü toplam 600 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmaya katılan kadınları Bu çalışma beden eğitimi ve spor öğretmenliği ev sınıf öğretmenliği
öğrencilerinin benlik saygısı ile problem çözme becerilerinin araştırılması amacıyla yapılmıştır n
yaş ortalaması 21,25 ± 2,25, erkeklerin ise yaşlarının ortalaması 21,13 ± 1,83 olarak bulunmuştur.
Araştırmaya katılanlara ait kişisel bilgilerinin tespiti için kişisel bilgi formu, problem çözme
becerilerinin tespiti için Problem Çözme Envanteri ve Benlik Saygısı envanteri uygulanmıştır.
Verilerin analizinde bölüm ve cinsiyete göre farklılıkların belirlenmesinde Independent Samples
T-Test kullanılmış, araştırmaya katılanların gelir düzeylerine göre karşılaştırılmasında Tek Yönlü
Varyans Analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin benlik saygıları ve problem çözme becerileri arasındaki
ilişki için ise pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Sonuç Olarak; BESÖ öğrencilerinin Problem
çözme becerisi negatif, benlik saygısı arasındaki ilişki pozitif yönde bulunmuş olup, benlik saygısı
artıkça problem çözme becerisi de arttığı görülmüştür. SÖ öğrencilerinde ise problem çözme
becerisi ile aceleci yaklaşım, kaçıngan yaklaşım, kendine güvenli yaklaşım altı boyutları arasında
pozitif, düşünen yaklaşım, değerlendirici yaklaşım ve planlı yaklaşım alt boyutların ise negatif
yönde ilişki tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |