Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 16 - 29, 30.04.2018

Öz

Bu çalışma beden eğitimi ve spor öğretmenliği ev sınıf öğretmenliği öğrencilerinin benlik
saygısı ile problem çözme becerilerinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini
Selçuk Üniversitesinde ve Necmettin Erbakan Üniversitesinde okuyan sınıf öğretmenliği(SÖ)
ve beden eğitimi ve spor öğretmenliği (BESÖ) bölümü toplam 600 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmaya katılan kadınları Bu çalışma beden eğitimi ve spor öğretmenliği ev sınıf öğretmenliği
öğrencilerinin benlik saygısı ile problem çözme becerilerinin araştırılması amacıyla yapılmıştır n
yaş ortalaması 21,25 ± 2,25, erkeklerin ise yaşlarının ortalaması 21,13 ± 1,83 olarak bulunmuştur.
Araştırmaya katılanlara ait kişisel bilgilerinin tespiti için kişisel bilgi formu, problem çözme
becerilerinin tespiti için Problem Çözme Envanteri ve Benlik Saygısı envanteri uygulanmıştır.
Verilerin analizinde bölüm ve cinsiyete göre farklılıkların belirlenmesinde Independent Samples
T-Test kullanılmış, araştırmaya katılanların gelir düzeylerine göre karşılaştırılmasında Tek Yönlü
Varyans Analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin benlik saygıları ve problem çözme becerileri arasındaki
ilişki için ise pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Sonuç Olarak; BESÖ öğrencilerinin Problem
çözme becerisi negatif, benlik saygısı arasındaki ilişki pozitif yönde bulunmuş olup, benlik saygısı
artıkça problem çözme becerisi de arttığı görülmüştür. SÖ öğrencilerinde ise problem çözme
becerisi ile aceleci yaklaşım, kaçıngan yaklaşım, kendine güvenli yaklaşım altı boyutları arasında
pozitif, düşünen yaklaşım, değerlendirici yaklaşım ve planlı yaklaşım alt boyutların ise negatif
yönde ilişki tespit edilmiştir.
  

Kaynakça

  • Alver, B. (2005). Üniversite öğrencilerinin problem çözme becerileri ve akademik başarılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Balat, G. U., & Akman, B. (2004). Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Lise Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Firat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 175183. Blascovich J and Tomaka J. Measures of self-esteem. In Robinson J P,Shaver P R and Wrigghtsman L. S.(1961) Measures of personality and social psychological attitudes , San Diego CA: Academic Press;115-20. Büyüköztürk, S. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı.(Yedinci Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık Can, S. (2015). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5–6 Yaş Çocuklarında Akademik Benlik Saygısı (Muğla İli Örneği). Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, (34), 159-176. Çuhadaroğlu, F.(1986). “Adölesanlarda Benlik Saygısı”, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fak, Psikiyatri ABD Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi, Ankara. Dixon, W. A., Heppner, P. P. and Anderson, W. P. (1991) “Problem-solving appraisal, stress, hopelessness, and suicide ideation in a college population”, Journal of Counseling Psychology, 38(1), 51-56. Erikson EH.(1968), Identity, Youth, and Crisis. New York, W.W. Norton, Güçlü, N. (2003). Lise Müdürlerinin Problem Çözme Becerileri. Milli Egitim 80.Yıl Özel Sayısı. Sayı: 160, 272-300. Güngör A (1989) Lise Öğrencilerinin Özsaygısı Düzeylerini Etkileyen Etmenler. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara Heppner, P. P., Hibel, J., Neal, G. W., Weinstein, C. L. And Rabinowitz, F. E. (1982). Personal Problem-Solving: A Descriptive Study of Individual Differences. Journal of Counseling Psychology. 29 (6), 580-590. Heppner, P. P. (1988). The Problem Solving Inventory, Manual. Counsulting Psychologist Press. Heppner, P. P. and Petersen, C. H. (1982). The Development and Implications of a Personal Problem-Solving Inventory. Journal of Counseling Psychology. 29 (1), 66-75. İkizler C, Karagözoğlu C. (1997),Sporda Başarının Psikolojisi Dağıtım, İstanbul, Alfa Basım Yayım; 185. Kanbay, A. ve Bozok, D. (2004). Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde Çalışan Hemşirelerin Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. III. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi, 29-30 Nisan. Edirne. Karabulut, E.O ve Kuru, E. (2009). Ahi Evran üniversitesi beden eğitimi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin problem çözme becerileri ile kişilik özelliklerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 119-127. Murathan, T., Yetiş, Ü., Murathan, F., Aktuğ, Z. B., & Dündar, A. (2013). Üniversite Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları İle Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2). Odağ, C. (2001) Nevrozlar - 2. İzmir, Meta Basım, Onursal, A. M. (2004). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerilerine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, İzmir. Öğülmüş, S. (2001). Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. Sarıkoç, G, Kaplan, M. Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri, Mesleki Benlik Saygısı ve Akademik Branş Memnuniyetleri Arasındaki İlişki. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 2017, 25.3: 201-208. Saygılı, H. (2000). Problem Çözme Becerisi ile Sosyal ve Kişisel Uyum Arasındaki İliskinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Erzurum. Sevinç M, (2003)Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, 1. Baskı, İstanbul, Morpa Kültür Yayınları; 330-334. Şahin, N. H., Şahin, N. and HEPPNER P. (1993). Psychometric Properties of The Problem Solving Inventory in A Group of Turkish University Students.Cognitive Therapy and Research. 17 (3), 379-385. Temel, V., & Ayan, V. (2015). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Problem Çözme Becerileri. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(29), 70. Turan AF, (2010) Üniversite öğrencilerinin ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalarını yordamada yalnızlık, benlik saygısı, yaş, cinsiyet ve romantik ilişki yaşama durumunun rolü. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eskişehir, Türk, E. (2007), İlköğretim Anabilim Dalı Spor Takımlarına Katılan Ve Katılmayan Görme Engelli Öğrencilerin Benlik Saygılarının Değerlendirilmesi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Adana, Ulupınar, S. (1997). Hemşirelik Eğitiminin Öğrencilerin Sorun Çözme Becerilerine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yörükoğlu A. (1998) Gençlik Çağı Ruh Sağlığı Eğitimi ve Ruhsal Sorunları, 5. Baskı, İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Sosyal ve Felsefi Eserler Dizisi,
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Er

Samet Aktaş Bu kişi benim

Ali Türker Bu kişi benim

Faruk Güven

Nurettin Alkan

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Er, Y., Aktaş, S., Türker, A., Güven, F., vd. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 16-29.
AMA Er Y, Aktaş S, Türker A, Güven F, Alkan N. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. mauusbid. Nisan 2018;2(1):16-29.
Chicago Er, Yusuf, Samet Aktaş, Ali Türker, Faruk Güven, ve Nurettin Alkan. “Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi 2, sy. 1 (Nisan 2018): 16-29.
EndNote Er Y, Aktaş S, Türker A, Güven F, Alkan N (01 Nisan 2018) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi 2 1 16–29.
IEEE Y. Er, S. Aktaş, A. Türker, F. Güven, ve N. Alkan, “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi”, mauusbid, c. 2, sy. 1, ss. 16–29, 2018.
ISNAD Er, Yusuf vd. “Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi 2/1 (Nisan 2018), 16-29.
JAMA Er Y, Aktaş S, Türker A, Güven F, Alkan N. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. mauusbid. 2018;2:16–29.
MLA Er, Yusuf vd. “Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 1, 2018, ss. 16-29.
Vancouver Er Y, Aktaş S, Türker A, Güven F, Alkan N. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı İle Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. mauusbid. 2018;2(1):16-29.