Construal level of Theory suggests when an individual
feels more psychological distant about an object, the level of mental construal
about the object becomes more abstract. From the perspective of the investment,
when a firm is perceived psychological distant by investors, it might not be
subject to investment. This study tests whether the psychological distance in
terms of social familiarity and perceived investing competence affect the
willingness of invest of the investors. The results indicated that there was a
positive relationship between social familiarity and willingness to invest.
Nevertheless, the positive relationship was stronger between perceived
investing competence and the willingness to invest. The results also indicate
that perceived investing competence acts as a mediator through the positive
relationship between the social familiarity and the investors’ willingness to
invest.
Teorinin kesinlik düzeyi kavramına göre bir birey,
bir objeyi psikolojik olarak daha uzak olarak algıladığında, o obje hakkındaki
yapılan zihinsel yorum düzeyi daha soyut olmaktadır. Yatırım perspektifinden
bakıldığında bir firma eğer yatırımcılar tarafından psikolojik olarak uzak algılanırsa,
yatırımcıyı çekemeyebilir. Bu çalışma, bir psikolojik uzaklık boyutu olan
sosyal yakınlık ile algılanan yatırım yeterliliğinin, yatırımcıların yatırım
yapma isteklerini etkileyip etkilemediğini test etmektedir. Sonuçlara göre
sosyal yakınlık ve yatırım yapma istekliliği arasında pozitif bir ilişki yer
almaktadır. Ayrıca, algılanan yatırım yeterliliği ile yatırım yapma istekliliği
arasında güçlü bir ilişki bulunmuştur. Diğer taraftan, algılanan yatırım
yeterliliğinin; sosyal yakınlık ile yatırımcıların yatırım yapma istekliliği
arasındaki pozitif ilişki arasında aracı değişken olarak görev yaptığı
bulunmuştur.
Psikolojik Uzaklık Yakın Hissedilen Şirketlere Yatırım Önyargısı Yatırım Yeterliliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan katkıları da teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımı, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.