The present study aims to investigate the main
lines of vocational training and ethics education in Turkey from past to today
in order to discuss the elements which are likely to play role on the efficacy
of ethics education. To do this, first the social and economic rules of Akhism
and the Guild System (the Loncas),
forming the economic and social infrastructure of Turkish private enterprises
in between the 13th – 16th Centuries are
investigated. Second, the modern vocational
training and ethics education in accounting profession throughout education
process from primary school to accounting-related training period are
investigated. Then, by considering the International Education Standards for
Professional Accountants (IES)-4, the study suggests an ethics education
process and compares it to the current ethics education and vocational training
process of today’s Turkey in order to reveal where we are. Thus, the study
emphasizes crucial points and shortcomings in ethics education process and
discusses why ideal vocational training and ethics education in accounting
profession could not be reached.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan katkıları da teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımı, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.