Bu çalışmanın amacı Cumhuriyet Üniversitesi
Sağlık Yönetimi bölümünde lisans eğitimini sürdürmekte olan öğrencilerin
muhasebe derslerindeki başarılarını etkileyen faktörler hakkındaki görüşlerini belirlemektir.
Tanımlayıcı araştırmada elektronik anket yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin
Cronbach alpha katsayısı 0,909 olarak saptanmıştır. Araştırmanın evrenini
2017-2018 eğitim-öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Fakültesi Sağlık Yönetimi bölümünde aktif olarak lisans eğitimi alan 490
öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya 222 öğrenci katılmış olup, katılımcıların 112’si
örgün, 110’u ikinci öğrenim öğrencisidir. Araştırma sonucunda; anketi
cevaplayan öğrencilerin başarısında etkili olan en önemli faktörlerin başında
öğretim elemanın bilgisi, deneyimi, öğrencilere karşı tutumunun geldiği,
sorasında öğrencilerin derse karşı olumlu düşünmelerinin, dersi sevmelerinin ve
gelecek için dersin önemli olduğunu düşünmelerinin geldiği sonucuna
varılmıştır. Ayrıca; öğrenciler derslerin tahta üzerinde çok daha fazla örnekle
anlatılmasının powerpaint’ten daha etkili olduğunu düşünmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan katkıları da teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımı, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.