Strateji, işletmelerin çevredeki değişikliklere
karşı hazırlıklı olmasını sağlamaktadır. Bu nedenle işletmeler çevredeki
değişiklikleri belirleyip değerlendirmeli ve doğru stratejiyi seçmelidir. Bu
amaçla çalışmada bir alkollü içecek işletmesine GZFT analizi uygulanmıştır.
Analize göre, sektörde otomasyonun gelişmesi en büyük fırsat iken; ithal
alkollü içecek tüketiminin artması, reklam yasakları ve sektöre teşvik
verilmemesi en büyük tehditler arasındadır. İşletmenin en güçlü yanlarından
bazıları; az sayıda tedarikçiyle çalışmak, tam otomasyonla üretim ve pazara
yakınlıktır. Ancak işletme; dağıtım ağı, markalarının bilinirliliği ve müşteri
ilişkileri gibi bazı konularda esas rakibine kıyasla zayıftır. Analizin
sonucunda işletmenin maliyet liderliği stratejisi uyguladığı ortaya çıkmıştır.
İşletme bu stratejiyi uygulamaya devam edecektir.
Anahtar Kelimeler:
GZFT analizi, rekabet analizi, strateji, alkollü içecek sektörü, alkollü içecek
sektöründeki problemler.
JEL Sınıflandırması: M41, M10, M14, L10, L11, L21, D40.
GZFT analizi rekabet analizi strateji alkollü içecek sektörü alkollü içecek sektöründeki problemler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |