Bu
çalışmanın amacı, Zaman Sürücülü Faaliyet Tabanlı Maliyetleme (ZSFTM) Yöntemi
ile Faaliyet Tabanlı Maliyetleme (FTM) Yönteminin bir özel eğitim kurumuna
uygulanması ve her iki yönteme göre yapılan hesaplamalarda ortaya çıkan maliyet
farklılıklarının belirlenmesidir. Bu amaçla TRA2 bölgesinde faaliyet gösteren
bir özel eğitim kurumunda uygulama yapılmıştır. Ayrıca çalışmanın temel
konusunu oluşturan ZSFTM Yönteminin, maliyetlerin analiz edilmesi ve sonuçların
değerlendirilmesine olan etkileri de incelenmektedir. Çalışmanın kaynaklarını
birincil ve ikincil veriler oluşturmaktadır. Birincil veriler, uygulamanın
yapıldığı özel eğitim kurumunun personeli ile yapılan görüşmeler ve kurumda
yapılan gözlemler sonucu elde edilmiştir. İkincil verileri ise, konuyla ilgili
çeşitli kaynaklardan elde edilen veriler oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan katkıları da teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımı, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.