Muhasebe
meslek mensubu olmaya aday lisans öğrencilerinin, mesleki açıdan yetkin olma ve
oluşan gelişmelere uyum sağlayabilmelerindeki en önemli unsur şüphesiz
eğitimdir. Bundan dolayı muhasebe eğitimini düzenleyen ve birçok ülkede
uygulama alanı bulan Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları
geliştirilmiştir. Bu standartların Türkiye’de de uygulama alanı bulması mesleki
açıdan son derece önemlidir. Çalışmada lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin,
Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartlarını karşılama düzeylerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde geliştirilmiş olan bir değerlendirme anketi
ile konu hakkındaki veriler toplanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler
SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiş, “t testi” ve “tek yönlü varyans
analizi” (one-way ANOVA) yapılmıştır. Sonuç olarak, lisans düzeyinde verilen
muhasebe eğitiminin, Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları çerçevesinde,
yürütülmesi gerektiği kanısına varılmış ve bazı çözüm önerilerinde bulunulmuştur.
Muhasebe Muhasebe Eğitimi Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan katkıları da teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımı, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.