Muhasebe mesleğinde mesleki eğitimin en üst kalitede verilebilmesi
amacıyla hazırlanan Uluslararası Eğitim Standartları, aday meslek mensuplarının
kazanması gereken yetkinlikleri içermektedir. Bu çalışma ile 2 No’lu
Uluslararası Eğitim Standardı kapsamında belirlenen teknik yetkinliklere ve bu
yetkinliklerin göstergesi olarak yayımlanan öğrenme çıktılarına, Ege
Bölgesi’ndeki devlet üniversitelerinde verilen muhasebe eğitiminin uyumluluğu
irdelenmiştir. Sonuç olarak araştırmaya dahil edilen üniversiteler kapsamında
değerlendirildiğinde, Türkiye’de muhasebe eğitiminin, standartlarca belirlenen
yetkinlik ve öğrenme çıktılarını tamamen karşılayamadığı tespit edilmiştir.
Yetkinlik Muhasebe Eğitimi Uluslararası Eğitim Standartları IES2
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan katkıları da teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımı, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.