Agency cost is a behavioral corporate finance problem that has an important place in finance literature. While it is often discussed in the current literature, Turkey oriented relative literature is quite limited. In this study, the agency costs before, during, and in the post-2001 financial crisis era are examined between companies with foreign owners and others by using cross-section regression analyzes and marginal effects based on these analyzes. The obtained findings show that there is a significant difference between the two firm groups in terms of agency costs during the 2001 financial crisis, before and after the crisis. The findings obtained do not show any change in different robustness checks.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan katkıları da teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımı, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.