This paper addresses the
complex global environment of accountancy education and focuses on the need for
coordination, especially among accounting academics. It enumerates and
discusses the forces for change in Accountancy Education in Developing
Economies. Attention is paid to benchmark accountancy education and to the
factors underlying professional judgment and qualifications. Finally, in
addressing the global infrastructure for accountancy education, attention is
paid to the efforts of organizations, including the work of the International
Association for Accounting Education and Research (IAAER) and the International
Accounting Education Standards Board (IAESB).
Bu yazı muhasebe eğitiminin
karmaşık küresel ortamını ele alıyor ve özellikle muhasebe akademisyenleri
arasında koordinasyon ihtiyacına odaklanıyor. Gelişmekte Olan Ülkelerdeki
Muhasebe Eğitiminde değişim güçlerini sıralıyor ve tartışıyor. Kıyaslama muhasebe
eğitimine ve mesleki yargının ve niteliklerin altında yatan faktörlere dikkat
edilir. Son olarak, muhasebe eğitimi için küresel altyapıya değinirken,
Uluslararası Muhasebe Eğitim ve Araştırma Birliği (IAAER) ve Uluslararası
Muhasebe Eğitim Standartları Kurulu (IAESB) de dahil olmak üzere kuruluşların
çabalarına dikkat edilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan katkıları da teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımı, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.