The present study has two main aims: the first aim is to reveal to what extent educational status of professional accountants in Turkey have changed from 1992, when the edict on accounting practices in Turkey was issued, up to beginning of 2018. The second aim of the study is to reveal to what extent the education-related regulations and activities for accounting professionals in Turkey are in accordance with the International Education Standards (IESs). For the purpose of the study, we investigated the current regulations and activities on education for professional accountants in Turkey by comparing them to the general framework of IESs for Professional Accountants issued by the International Federation of Accountants (IFAC).
Bu çalışmanın iki amacı vardır: Çalışmanın birinci amacı Türkiye’de muhasebe meslek mensuplarının, mesleğin yasal statü kazandığı 1992 yılından 2018 yılına kadar olan sürede, eğitim durumlarının nasıl değiştiğini ortaya koymaktır. Çalışmanın ikinci amacı ise Türkiye’de muhasebe meslek mensuplarına yönelik eğitim faaliyetlerinin ve düzenlemelerin uluslararası standartlarla ne ölçüde uyumlu olduğunun ortaya konulmasıdır. Bunun için Türkiye’de muhasebe meslek mensuplarının eğitimine yönelik düzenleme ve faaliyetler Uluslararası Muhasebe Federasyonu tarafından oluşturulan Uluslararası Eğitim Standartları ile mukayese edilmek suretiyle incelenmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 - MODAV 15. Uluslararası Muhasebe Konferansı Özel Sayısı |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların isim baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan ancak çalışmaya katkı sağlayan kişileri teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımının belirtilmesi, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.