Enformasyon, günümüzde
medya olarak adlandırdığımız kitle iletişim araçlarının temel ögesidir ve gerek
seçim, gerek hazırlanış gerekse yayılım süreçlerinde yeni dünya düzenine paralel
bir değişim göstermektedir.
Bu çalışma, küreselleşen
medya anlayışında aktüel enformasyonun değişim sorunsalını ele almakta ve
özellikle savaş ve kriz dönemlerinde enformasyondan dezenformasyona yöneliş
sorununu medya etiği ve medya politikaları açısından incelemeyi amaçlamaktadır.
Çalışma sırasında betimsel
yöntem kullanılmış, ayrıca küresel medyada geniş ve etkin yer almış olan Körfez
Krizi, Balkanlardaki çatışmalar ve 11 Eylül terör saldırıları medya etiği ve
medya politikaları açısından incelenmiştir. Sonuç olarak küreselleşen medya
içeriğinde değişen iletişim anlayışında, propaganda ve imaj oluşturma adına
dezenformasyona yoğun bir yöneliş olduğu saptanmıştır. Çalışma sonucunda
uluslararası medya alanında dezenformasyonu önlemeye yönelik bir takım öneriler
ortaya konmuştur.
Anahtar Kelimeler: Enformasyon,
Aktüel Enformasyon, Dezenformasyon, Medya ve İletişim Etiği
From Actual information to
disinformation in Globalizing Media and Communication
Abstract
Information, as one of the
basic elements of the means of mass communication which is called media, shows
a paralled change with the world order in selection, preparation and expansion
periods.
This research takes on the
change problematic of the actuel information in globalizing media perception
and aims to examine the problem of departure from information to disinformation
from the viewpoint of media ethics and media policies, especially in war and
crisis periods.
Methodology of description
is used in the research and also Golf Crisis, conflicts in Balkans and
September 11 terrorist attacks which have been extensively and activelly
appeared in the global media, have been examined from the viewpoint of media
ethics and media policies. As a result,
it has been established that there is an intensive towards disinformation on
bahalf of creating image and propaganda in the changing communication
understanding in globalizing media content.
As a consequence of the research, some offers have been put forth for
avoiding disinformation in the international media area.
Key Words: Informatio,
Actuel Information, Disinformation, Media and Communication Ethics
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |