Büyükelçilikler
bulundukları ülkelerde, temsil ettikleri ülkelerin en yetkili organları olarak kabul
görürler. Bu açıdan büyükelçilikler görevde bulundukları ülkelerdekipaydaşları ile
etkin bir halkla ilişkiler faaliyeti yürütmeleri gerekmektedir. Bu amaçla,
büyükelçilikler halkla ilişkiler faaliyetlerinde geleneksel medya araçları
olarak bilinen radyo, televizyon, gazete gibi kitle iletişim araçlarını etkin
bir şekilde kullanmaktadır. Son yıllarda, bu iletişim araçlarının yanında
sosyal medya platformlarının da büyükelçilikler tarafından hakla ilişkiler
faaliyetlerinde kullanılmaya başlandığı görülmüştür.
Bu makalede büyükelçiliklerin, sosyal
medya platformlarını uluslararası boyutta temsil ettikleri ülkelerde
paydaşlarını bilgilendirmede nasıl ve ne ölçüde kullandıkları
incelenmiştir. Bu amaçla çalışmada,
Eurostat'ın verilene göre nüfus bakımından en kalabalık Avrupa Birliği üyesi üç
ülkenin (Almanya, Fransa, İngiltere) Türkiye'de faaliyet gösteren
büyükelçilikleri ele alınmıştır. Büyükelçiliklerin, resmi Facebook hesapları,
Grunig ve Hunt'ın halkla ilişkiler modellerinden kamuyu bilgilendirme modeli
kapsamında incelenmiştir. Facebook hesapları, 2017 yılının Mart, Nisan ve Mayıs
ayları içinde oluşturulan tablolar ve kodlama cetveli ile içerik analizi
yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında sosyal
medyanın büyükelçilikler tarafından yoğun olarak "bilgilendirme"
amaçlı kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca, farklı büyükelçiliklerin farklı
amaçlarla da sosyal medya platformlarını kullandıkları çalışma kapsamında
ortaya çıkarılmıştır.
Sosyal Medya Halkla İlişkiler Grunig ve Hunt Büyükelçilikler
Embassies
are considered the most authoritative bodies of the countries they represent.In
this respect, the embassies are required to carry out an effective public relations
with their stakeholders.For this purpose, the embassies effectively have used
mass media such as radio, television and newspaper, which are known as
traditional media tools in public relations activities. In recent years, it has
been seen that besides these means of communication, social media platforms
have been also used by the embassies in their public relations activities.
In this article, it was examined how
and in what way the embassies have used their social media platforms to inform
their stakeholders in countries where they represent at the international
dimension. For this purpose, the embassies in Turkey of the three most populous
members (Germany, France, UK) of the European Union member countries in terms
of the population in Turkey were examined according to the data of Eurostat in
this study. The official Facebook accounts of the embassies in the context
of the public information model which is
one of Grunig and Hunt's public relations models were analysed. Facebook
accounts were examined using tables and coding schedules created with content
analysis method in March, April and May of 2017. In the light of the findings,
it was determined that the social media was used intensively by the embassies
for "informing".In addition, it was revealed that different embassies
have used social media platforms for different purposes.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |