Küreselleşme ile
futbol küresel bir endüstri haline gelmiş, ulusal futbol takımları dünya
takımları ile rekabet etmeye başlamıştır. Rekabetin ön plana çıktığı bu konjonktürde,
marka değeri yaratmak son derece önemli hale gelmiştir. Futbol takımları
çeşitli projeler geliştirerek markalarını uluslararası marka olarak
konumlandırmayı hedeflemişlerdir. Araştırma kapsamında Beşiktaş Kulübü
tarafından resmi sosyal medya hesaplarında paylaşılan ve ‘ne olursan yine gel’
felsefesi ile hazırlanmış “Come to Beşiktaş” reklamı gösterge bilimsel analiz
yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında reklamların ve
sloganların marka konumlandırmasındaki önemi saptanmaya çalışılmıştır.
Aktuğlu, I., Eğinli, A. (2010). Küresel Reklam Stratejilerinin Belirlenmesinde Kültürel Farklılıkların Önemi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6 (3), 167-183. Retrieved From Http://Dergipark.Gov.Tr/Josc/İssue/19021/200625
Ateşoğlu, A. (2003). Marka İnşasında Slogan. Süleyman Demirel University.
Aydoğan, H . (2017). Küreselleşme Bağlamında Türk Hava Yolları’nın Uluslararası Reklam Stratejileri. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD), 7 (3), 539-559. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/odusobiad/issue/32288/332607
Ataizi, M. (2015). Yeni Medya ve Spor (Ed.), Spor ve Medya İlişkisi (s. 110-125). Ankara: Anadolu Üniversitesi.
Babacan, M. (2015). Nedir Bu Reklam? İstanbul: Beta
Dahlen, M. and Rosengren, S. (2005), "Brands Affect Slogans Affect Brands? Competitive Interference, Brand Equity and the Brand-Slogan Link", Journal of Brand Management, (12), 3, s. 151-164.
Daft, Richard L. (1994). Management. Fort Worth: Dryden Press, 3. Edition
Eker Öğüt, G. T. (2010). Futbolun dayanılmaz çekiciliği, büyülenen taraftar portresi, fanatizm ve beşiktaş. Milli Folklor, 11(85), 173.
Erdoğan, İ. (2008). Futbol ve Futbolu İnceleme Üzerine. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, (26), 1.
Güz, H. (2004). Reklam Stratejisi Ve Reklam Stratejisini Etkileyen Unsurlar. Selcuk University.
Katırcı, H. (2015). Sporda Halkla İlişkiler ve Medyanın Rol. Serdar Sever (Ed.), Spor ve Medya İlişkisi (s. 38-62). Ankara: Anadolu Üniversitesi.
Kırkbir, F , Kara, M , Türkel, M . (2016). Importance Of Marketing Communicatıon From The Perspective Of Brand Slogans: An Application On University Students. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (56), 290-302. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/abuhsbd/issue/32964/366321
Kohli, C., Thomas, S., & Suri, R. (2013). Are You In Good Hands?: Slogan Recall: What Really Matters. Journal Of Advertising Research, 53(1), 31-42. doi:10.2501/JAR-53-1-031-042
Kotler, P.,Armstrong, G., (2011). Principles of Marketing, 14th ed.Prentice Hall, New Jersey.
Martinez, P. (2012). The consumer mind : Brand perception and the implication for marketers. London : Kogan Page
Mengü, M. T. (2006). Reklam Sloganları ve Tüketici Zihni. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (25), 109.
Mengü, S . (2012). Volkswagen Reklam Görüntülerinin Çözümlenmesi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty Of Communication Journal, 0 (15), . Retrieved From Http://Dergipark.Gov.Tr/İuifd/İssue/22870/244337
Onurlu, Ö., & Zulfugarova, N. (2016). Küresel Markaların Yerel Pazarlardaki Reklam Stratejileri İle Kültürel Farklılıklar Arasındaki İlgi Üzerine Bir Uygulama. Journal Of Marmara University Social Sciences Institute / Öneri, 12(45), 491-513. Doi:10.14783/Od.V12i45.1000020023
Peltekoğlu, F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Yayınları
Pitts, B., Stotlar, D. (1996). Fundamentals of Sport Marketing, Morgantown: Fitness International Technology Inc.
Şener, B. (2010). Modern otel işletmelerinde yönetim ve organizasyon. Ankara: Detay Yayınları
Tokol, T. (1994). Pazarlama yönetimi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
Topsümer, F., Elden, M., Yurdakul, N. (2014). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle. İstanbul: İletişim Yayıncılık
Ustakara, F., & Aydemir, M. (2016). Spor Kulüpleri ve Marka: İletişim Fakültesi Öğrencileri Örneğinde Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 11(41), 16-29.
Yıldırım, H. (2015). Corporate identity and visual factors. İstanbul: Sokak Kitapları
Özel, M., & Amcaoğlu, D. (2018). MARKA İMAJI OLUŞTURMADA REKLAM VE SLOGANININ ROLÜ: BEŞİKTAŞ FUTBOL TAKIMI ÖRNEĞİ. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 3(1), 29-40.