Küreselleşme ile birlikte değişen dünya artık her anlamda bir bütün ve kendi içinde çift yönlü etkileşim hâlindedir. Zira bugün dünyanın herhangi bir yerinde gelişen bir olaydan anında tüm insanlık haberdar olabilmektedir. Bu anlamda bir süredir sosyal medya kavramı insanlığın literatürüne girmiş, dünyaya çok hızlı aksiyon aldırmıştır. Artık her insan bir sosyal medya kullanıcısı ve aslında küreselleşen dünyanın bir girişimcisidir. Oluşan bu yeni ortamın artıları da eksileri de elbette bulunmaktadır ancak toplumsal yaşam içinde birçok alana kolaylıklar getirdiği de yadsınamaz bir gerçekliktir. Bu çalışmada kamu kurum ve kuruluşları düzeyinde belediyelerin bu yeni ortama uyum sağlamak için hangi önlemleri aldıkları ve bu yeni ortamın bilhassa halkla ilişkiler açısından bu kurumları nasıl yönlendirdiği araştırılmıştır. Sosyal medyanın halkla ilişkiler bağlamında belediyelerde ne boyutta kullanıldığını görmek üzere Yahşihan Belediyesi ele alınmış ve Belediye Başkanı Osman Türkyılmaz’a ait Facebook, Twitter ve Instagram hesaplarının 2022/Haziran-Temmuz-Ağustos ayları dikkate alınarak analizi yapılmıştır. Yapılan araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Yaptığımız çalışma bilim insanlığına yakışır ve etik ilkelere bağlı kalınarak gerçekleştirilmiştir.
Çok teşekkür ederiz
The world, which has changed with globalization, is now in a two-way interaction within itself. Because today, all people can be instantly informed about an event that takes place in any part of the world. In this sense, the concept of social media has entered into the literature of humanity. Now every person is a social media user and an entrepreneur of the globalizing world. Of course, there are pros and cons of this new environment, but it is an undeniable reality that it brings convenience to many areas in social life. In this study, it has been investigated what measures the municipalities have taken to integrate into this new environment at the level of public institutions and organizations and how this new environment directs these institutions, especially in terms of public relations. In order to see how social media is used in municipalities in the context of public relations, Yahşihan Municipality was discussed and the Facebook, Twitter and Instagram accounts of the mayor Osman Türkyılmaz were analyzed by considering the months of 2022/ June-July-August. Content analysis method was used in the research.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |