Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Assessment of New Turkish 6th Grade Mathematics Curriculum by Students’ and Teachers’ Perspectives

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 87, 02.09.2012

Öz

The aim of this study is to assess the 6th grade new Turkish mathematics curriculum, which was executed in education calendar 2006-2007, according to the teachers and students’ perspectives. For this purpose, qualitative and quantitative research methods had been used in order to examine the findings. The questionnaire CLES (Constructivist Learning Environment Survey) by Taylor and Fraser had been adapted to 560 students of 6th grades and also 14 teachers were asked to give their views on the new curriculum in primary schools of Demirci in Manisa province of Turkey. The main view given by the teachers is that the new curriculum is student centered, and students in average say that they enjoy being in center. Finally, students state that the new curriculum is well, and well adapted by the teachers with the mean score of 0.79.

Kaynakça

  • Alkan, H. ve Bukova, G.E. (2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot uygulamasının değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, Kasım 5(2).
  • Baki, A. ve Gökçek, T. (2005). Türkiye ve ABD’deki ilköğretim matematik (1-5) program geliştirme çalışmalarının karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, Kasım 5(2).
  • Bal, P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt 17, sayı 1, sf. 53-68.
  • Baykul, Y. (2005). 2004-2005 yıllarında çıkarılan matematik programı üzerine düşünceler. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Ankara.
  • Bolat, S.S. (2006). 2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi), Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Bulut, İ. (2008). Yeni ilköğretim programlarında öngörülen öğrenci merkezli uygulamalara ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Sayı 56, sf. 521-546.
  • Delil, A. ve Güleş, S. (2007). Yeni ilköğretim 6. sınıf matematik programındaki geometri ve ölçme öğrenme alanlarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı açısından değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt: xx, sayı:1, Bursa.
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-I: Amaç, içerik ve kazanımlar. İlköğretim Online, 5(1), 30-44.
  • MEB EARGED, (2006). Temel eğitime destek programı çerçevesinde hazırlanan ilköğretim 6. sınıf matematik dersi öğretim programı ile ilgili değerlendirme raporu. (02.02.2007) http://earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/ilkogretim.pdf adresinden alınmıştır.
  • Memnun, D.S. (2013). Türkiye’deki Cumhuriyet dönemi ilköğretim matematik programlarına genel bir bakış. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yıl 13, sayı 25, sf. 71-91.
  • Peker, M. ve Halat, E. (2008). İlköğretim I. kademe matematik programının eğitim durumları boyutunun öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 26, sf. 209-225.
  • Taylor, P.C. & Fraser, B.J. (1991, April). CLES: an instrument for assessing constructivist learning environments. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), The Abbey, Fontane, Wisconsin, April 1991.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). (Yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.

Yeni İlköğretim 6. Sınıf Matematik Programının Öğrenci Ve Öğretmenlerce Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 87, 02.09.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, 2006–2007 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konan ilköğretim 6. sınıf matematik dersi öğretim programının öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaçla nitel ve nicel ölçme araçları kullanılmış ve bu araçlardan elde edilen bulgular incelenmiştir. Araştırma kapsamında Manisa ili Demirci ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 14 matematik öğretmeninin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla ve 560 ilköğretim 6. sınıf öğrencisinin görüşü de Taylor ve Fraser’dan uyarlanan CLES (Constructivist Learning Environment Survey) ölçeği ile alınmıştır. Bulgulara göre, öğretmenlerin çoğunluğu yeni programın öğrenci merkezli olduğunu söylerken, öğrenciler de programın merkezinde olduklarına ilişkin memnuniyetlerini yeni programı ve öğretmenlerce uygulamasını ortalama 0.79 puanı ile değerlendirerek belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Alkan, H. ve Bukova, G.E. (2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı pilot uygulamasının değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, Kasım 5(2).
  • Baki, A. ve Gökçek, T. (2005). Türkiye ve ABD’deki ilköğretim matematik (1-5) program geliştirme çalışmalarının karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, Kasım 5(2).
  • Bal, P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt 17, sayı 1, sf. 53-68.
  • Baykul, Y. (2005). 2004-2005 yıllarında çıkarılan matematik programı üzerine düşünceler. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Ankara.
  • Bolat, S.S. (2006). 2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi), Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Bulut, İ. (2008). Yeni ilköğretim programlarında öngörülen öğrenci merkezli uygulamalara ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Sayı 56, sf. 521-546.
  • Delil, A. ve Güleş, S. (2007). Yeni ilköğretim 6. sınıf matematik programındaki geometri ve ölçme öğrenme alanlarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı açısından değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt: xx, sayı:1, Bursa.
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-I: Amaç, içerik ve kazanımlar. İlköğretim Online, 5(1), 30-44.
  • MEB EARGED, (2006). Temel eğitime destek programı çerçevesinde hazırlanan ilköğretim 6. sınıf matematik dersi öğretim programı ile ilgili değerlendirme raporu. (02.02.2007) http://earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/ilkogretim.pdf adresinden alınmıştır.
  • Memnun, D.S. (2013). Türkiye’deki Cumhuriyet dönemi ilköğretim matematik programlarına genel bir bakış. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yıl 13, sayı 25, sf. 71-91.
  • Peker, M. ve Halat, E. (2008). İlköğretim I. kademe matematik programının eğitim durumları boyutunun öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 26, sf. 209-225.
  • Taylor, P.C. & Fraser, B.J. (1991, April). CLES: an instrument for assessing constructivist learning environments. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), The Abbey, Fontane, Wisconsin, April 1991.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). (Yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Seher Güleş Dağlar Bu kişi benim

Ahmet Delil

Yayımlanma Tarihi 2 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güleş Dağlar, S., & Delil, A. (2012). Yeni İlköğretim 6. Sınıf Matematik Programının Öğrenci Ve Öğretmenlerce Değerlendirilmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 62-87.