Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Importance of Decision-Making Skills in Primary School According to The Classroom Teachers’ Opinions

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 1, 44 - 52, 30.06.2022
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1027704

Öz

The aim of this study is to determine the importance of decision-making skill at primary school level according to the opinions of classroom teachers. Since a single situation related to a certain group of teachers in a school was examined in depth, the study was conducted using a case study, one of the qualitative research designs. The study group consists of 25 classroom teachers working in a primary school in Pendik District of Istanbul province with criterion sampling method. The data were collected with an interview form and analyzed by content analysis method. The research results are: According to the opinions of the classroom teachers; decision-making skills are important for primary school level, decision-making skills are not acquired sufficiently, mistakes are made, and problems are experienced in teaching at the primary school level. According to these results, The Ministry of National Education can carry out applications for the development of decision-making skills at the level of all lessons at primary school level.

Kaynakça

  • Ada, S. and Baysal, Z. N. (2012). Türk eğitim sistemi ve etkili okul yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bacanlı, H. (2006). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Çelikkaya, T. (2011). Sosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 969-990.
  • Dawson, R. (1995). Güvenli karar alma rehberi-kararlarımızda en doğruyu bulma yolları. (Çev. E. Kütevin ve Z. Kütevin). Ankara: İnkılap Kitabevi.
  • Demirbaş-Nemli, B. (2018). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilişsel karar verme becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir model uygulaması (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Eren, E. (2009). Yönetim ve organizasyon (çağdaş ve küresel yaklaşımlar). İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Fidan, N., Erden, M. (1998). Eğitime giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Gelen, İ. (2002). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerini kazandırma yeterliklerinin değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(10), 100-119.
  • Güneş, F. (2012). Öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirme. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi (TÜBAR),32, 127-146.
  • Hansson, S. O. (2005). Decision theory - a brief introduction. http://home.abe.kth.se/~soh/decisiontheory.pdf adresinden 08/06/2017 tarihinde edinilmiştir.
  • Köksal, A. (2003). Ergenlerde duygusal zekâ ile karar verme stratejileri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden erişilmiştir.
  • Kuzgun, Y. (2006). Meslek gelişimi ve danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Lehrer, J. (2013). Karar anı: beynimiz karar vermemizi nasıl sağlıyor. (Çev. F. B. Aydar). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Luecke, R. (2008). Karar almak beş adımda daha iyi sonuçlar alın. (Çev. A. Özer). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Mann, D. (1976). Policy decision-making in education: an introduction to calculation and control. New York: Teachers College Press.
  • MEB, (2006). İlköğretim programları. K. Kıroğlu (Ed.) Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ömeroğlu, E. and Turla, A. (2001). Okul öncesi dönemde yaratıcılık eğitimi ve desteklenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 151. http://yayim.meb. gov.tr / dergiler/151/omeroglu_turla.htm adresinden 20/09/2017 tarihinde edinilmiştir.
  • Özdemir, D. (2006). Sosyal bilgiler dersinin düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden erişilmiştir.
  • Tok, E. (2010). Okul öncesi 1. sınıf öğretmen adaylarının düşünme ihtiyaçları ve düşünme ihtiyacına yönelik görüşleri (pamukkale üniversitesi örneği). Uluslar Arası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 45-62.
  • Üngüren, E. (2011). Psikobiyolojik kişilik kuramı ekseninde yöneticilerin kişilik özellikleri, karar verme stilleri ve örgütsel sonuçlara yansımaları (Yayımlanmamış doktora tezi). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. and Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.

According To The Opinions Of Class Teachers The Importance Of Decision-Making Skills In Primary School

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 1, 44 - 52, 30.06.2022
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1027704

Öz

The aim of this study is to determine the importance of decision making skill at primary school level according to the opinions of classroom teachers. Since a single situation related to a certain group of teachers in a school was examined in depth, the study was conducted using a case study, one of the qualitative research designs. The study group of the study is 25 classroom teachers working in a primary school in Pendik District of Istanbul province with criterion sampling method. The data were collected with an interview form and analyzed by content analysis method. The research results are: According to the opinions of the classroom teachers; decision-making skills are important for primary school level, not being able to earning enough at the primary school level, mistakes are made and problems are experienced in teaching at the primary school level. According to these results, The Ministry of National Education can carry out applications for the development of decision-making skills at the level of all lessons at primary school level can be recommendationed.

Kaynakça

  • Ada, S. and Baysal, Z. N. (2012). Türk eğitim sistemi ve etkili okul yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bacanlı, H. (2006). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Çelikkaya, T. (2011). Sosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 969-990.
  • Dawson, R. (1995). Güvenli karar alma rehberi-kararlarımızda en doğruyu bulma yolları. (Çev. E. Kütevin ve Z. Kütevin). Ankara: İnkılap Kitabevi.
  • Demirbaş-Nemli, B. (2018). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilişsel karar verme becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir model uygulaması (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Eren, E. (2009). Yönetim ve organizasyon (çağdaş ve küresel yaklaşımlar). İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Fidan, N., Erden, M. (1998). Eğitime giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Gelen, İ. (2002). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde düşünme becerilerini kazandırma yeterliklerinin değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(10), 100-119.
  • Güneş, F. (2012). Öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirme. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi (TÜBAR),32, 127-146.
  • Hansson, S. O. (2005). Decision theory - a brief introduction. http://home.abe.kth.se/~soh/decisiontheory.pdf adresinden 08/06/2017 tarihinde edinilmiştir.
  • Köksal, A. (2003). Ergenlerde duygusal zekâ ile karar verme stratejileri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden erişilmiştir.
  • Kuzgun, Y. (2006). Meslek gelişimi ve danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Lehrer, J. (2013). Karar anı: beynimiz karar vermemizi nasıl sağlıyor. (Çev. F. B. Aydar). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Luecke, R. (2008). Karar almak beş adımda daha iyi sonuçlar alın. (Çev. A. Özer). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Mann, D. (1976). Policy decision-making in education: an introduction to calculation and control. New York: Teachers College Press.
  • MEB, (2006). İlköğretim programları. K. Kıroğlu (Ed.) Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ömeroğlu, E. and Turla, A. (2001). Okul öncesi dönemde yaratıcılık eğitimi ve desteklenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 151. http://yayim.meb. gov.tr / dergiler/151/omeroglu_turla.htm adresinden 20/09/2017 tarihinde edinilmiştir.
  • Özdemir, D. (2006). Sosyal bilgiler dersinin düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden erişilmiştir.
  • Tok, E. (2010). Okul öncesi 1. sınıf öğretmen adaylarının düşünme ihtiyaçları ve düşünme ihtiyacına yönelik görüşleri (pamukkale üniversitesi örneği). Uluslar Arası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 45-62.
  • Üngüren, E. (2011). Psikobiyolojik kişilik kuramı ekseninde yöneticilerin kişilik özellikleri, karar verme stilleri ve örgütsel sonuçlara yansımaları (Yayımlanmamış doktora tezi). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. and Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burcu Demirbaş Nemli 0000-0002-8135-0242

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 29 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirbaş Nemli, B. (2022). According To The Opinions Of Class Teachers The Importance Of Decision-Making Skills In Primary School. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 44-52. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1027704