BibTex RIS Kaynak Göster

MUHASEBE MANİPÜLASYON YÖNTEMLERİNDEN AGRESİF MUHASEBE VE BİR UYGULAMA

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 49, 19 - 28, 01.10.2016

Öz

Finansal tabloların güvenilirliğini yakından ilgilendiren muhasebe manipülasyonlarında yöntem olarak kar yönetimi, karın istikrarlı hale getirilmesi, büyük temizlik muhasebesi, agresif muhasebe ve finansal hile kullanılmaktadır. Muhasebe manipülasyonu finansal bilgi kullanıcılarının işletmenin finansal durumu ve faaliyet sonuçlarıüzerindeki beklentilerini etkilemeye yöneliktir. İş dünyasında en önemli finansal bilgi kullanıcısı olan yatırımcılarmanipülasyonun en önemli hedefi olmuştur. İşletme yöneticileri, muhasebe manipülasyonu ile yatırımcılarınkararlarında iyi bir “kar beklentisi” oluşturma ve bu şekilde yatırımcıların yeni hisse senetleri satın almalarınıhedeflemektedirler.Bu çalışmada muhasebe manipülasyonlarından yöntem olarak Agresif Muhasebenin kullanımı anlatılmış dahasonra ise anlatılan konu ile ilgili uygulama yapılarak agresif muhasebenin etkileri uygulamalı olarak ortaya konulmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • Ağca, A., & Önder, Ş. (2016, Ocak). İşletmelerde Kar Yönetimi ve Kurumsal Yönetim Yapıları Arasındaki İlişki: BIST Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe ve Denetime Bakış(47), 23-42.
  • Ayaroğlu, M. A. (2007). Kar Yöntemi Uygulamaları ve İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında Test Edilmesi.
  • Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Aygün, D. (2013, Ekim). Yaratıcı Muhasebe Stratejileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8(2), 49-69.
  • Bezirci, M., & Karahan, N. S. (2015, Nisan). Muhasebe Kayıt Sürecindeki Manipülasyonların Neden ve Sonuç İlişkisinin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi(29), 216-240.
  • Çıtak, N. (2009). Yaratıcı Muhasebe Hileli Finansal Raporlama mıdır? Mali Çözüm Dergisi(91), 81-109.
  • Demir, V., & Bahadır, O. (2007). Muhasebe Manipülasyonu - Yöntemler ve Teknikler -. Mali Çözüm Dergisi(84), 103-119.
  • Desai, H., Hogan, C. E., & Wilkins, M. S. (2006, Ocak). The Reputational Penalty for Aggressive Accounting: Earnings Restatements and Management Turnover. The Accounting Review, 81(1), 83-112.
  • Elitaş, B. L. (2013). Muhasebe Manipülasyonu ve Muhasebe Bilgi Kalitesine Etkisi. Muhasebe ve Finansman Dergisi(58), 41-53.
  • Gowthorpe, C., & Amat, O. (2005). Creative Accounting: Some Ethical Issues of Macro- and Micro-Manipulation. Journal of Business Ethics, 55-64. doi:DOI 10.1007/s10551-004-3822-5
  • Kamu Gözetim Kurumu. (2013). BDS 240: Finansal Tabloların Bağımsız Denetiminde Bağımsız Denetçinin Hileye İlişkin Sorumlulukları. Kamu Gözetim Kurumu.
  • Kara, E., Uğurlu, M., & Körpi, M. (2015). Using Beneish Model in Identifying Accounting Manipulation: An Empirical Study. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(1), 21-39.
  • Kızıl, C., Çelik, İ. E., Akman, V., & Şener, S. (2016). Yaratıcı Muhasebe Yöntemleri ve Finansal Bilgilerin Manipülasyonu: Profesyonel Muhasebe Meslek Mensupları Üzerinde Örnek Bir Uygulama. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 1-18.
  • Küçük, E., & Uzay, Ş. (2009). Hileli Finansal Raporlamanın Oluşumu ve Doğurduğu Sorunlar. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(32), 239-258.
  • Küçüksözen, C. (2005). Finansal Bilgi Manipülasyonu: Nedenleri, Yöntemleri, Amaçları, Teknikleri ve İMKB Şirketleri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Ankara: Sermaye Piyasası Kurulu Yayın No: 183.
  • Lev, B. (2003). Corporate Earnings: Facts and Fiction. Journal of Economic Perspectives, 17(2), 27-50.
  • Mulford, C. W., & Comiskey, E. E. (2002). The Financial Numbers Game Detecting Creative Accounting Practices. New York: John Wiley & Sons, Inc.
  • Ocak, M., & Güçlü, F. C. (2014). Muhasebe Manipülasyonu: Hile, Yaratıcı Muhasebe, Kâr ve İzlenim Yönetimine İlişkin Kavramsal Çerçeve. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(3), 123-135.
  • Riley, C. A. (2006). Corporate Governance and the Relation with Aggressive Accounting Practices. The Florida State University College of Business. ProQuest Information and Learning Company.
  • Saltoğlu, M. (2003, Eylül). Yaratıcı Muhasebede Özel Amaçlı Şirketlerin Rolü ve ENRON Örneği. Muhasebe ve Denetime Bakış(10), 107-116.
  • Sevilengül, O. (2001). Genel Muhasebe (Genişletilmiş 10. b.). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Stolowy, H., & Breton, G. (2013). Accounts Manipulation: A Literature Review and Proposed Conceptual Framework.
  • Varıcı, İ., & Er, B. (2013, Ocak). Muhasebe Manipülasyonu ve Firma Performansı İlişkisi: İMKB Uygulaması. Ege Akademik Bakış, 13(1), 43-52.

AGRESSIVE ACCOUNTING FROM METHODS OF ACCOUNTING MANIPULATION AND AN APPLICATION

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 49, 19 - 28, 01.10.2016

Öz

Earning management, stabilizing the profit, big bath accounting, aggressive accounting, financial fraud are usedas methods at the accounting manipulations concerning the reliability of statements of accounts closely. Accounting manipulation is oriented to influence the expectations of the information users about the business financialposition and operating results. The most important target of the manipulation has been the investors as the mostimportant financial information users in the world of business. Business managers intend to create a good “profitexpectation” by means of accounting manipulation and by this way lead the investors to buy new stocks. In this study, , especially the usage of methods of agressive accounting has been explained by mentioning brieflythe methods of accounting manipulation, afterwards, the effects of agressive accounting has been demonsratedin practice by performing an application related to the topic

Kaynakça

  • Ağca, A., & Önder, Ş. (2016, Ocak). İşletmelerde Kar Yönetimi ve Kurumsal Yönetim Yapıları Arasındaki İlişki: BIST Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe ve Denetime Bakış(47), 23-42.
  • Ayaroğlu, M. A. (2007). Kar Yöntemi Uygulamaları ve İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında Test Edilmesi.
  • Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Aygün, D. (2013, Ekim). Yaratıcı Muhasebe Stratejileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8(2), 49-69.
  • Bezirci, M., & Karahan, N. S. (2015, Nisan). Muhasebe Kayıt Sürecindeki Manipülasyonların Neden ve Sonuç İlişkisinin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi(29), 216-240.
  • Çıtak, N. (2009). Yaratıcı Muhasebe Hileli Finansal Raporlama mıdır? Mali Çözüm Dergisi(91), 81-109.
  • Demir, V., & Bahadır, O. (2007). Muhasebe Manipülasyonu - Yöntemler ve Teknikler -. Mali Çözüm Dergisi(84), 103-119.
  • Desai, H., Hogan, C. E., & Wilkins, M. S. (2006, Ocak). The Reputational Penalty for Aggressive Accounting: Earnings Restatements and Management Turnover. The Accounting Review, 81(1), 83-112.
  • Elitaş, B. L. (2013). Muhasebe Manipülasyonu ve Muhasebe Bilgi Kalitesine Etkisi. Muhasebe ve Finansman Dergisi(58), 41-53.
  • Gowthorpe, C., & Amat, O. (2005). Creative Accounting: Some Ethical Issues of Macro- and Micro-Manipulation. Journal of Business Ethics, 55-64. doi:DOI 10.1007/s10551-004-3822-5
  • Kamu Gözetim Kurumu. (2013). BDS 240: Finansal Tabloların Bağımsız Denetiminde Bağımsız Denetçinin Hileye İlişkin Sorumlulukları. Kamu Gözetim Kurumu.
  • Kara, E., Uğurlu, M., & Körpi, M. (2015). Using Beneish Model in Identifying Accounting Manipulation: An Empirical Study. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(1), 21-39.
  • Kızıl, C., Çelik, İ. E., Akman, V., & Şener, S. (2016). Yaratıcı Muhasebe Yöntemleri ve Finansal Bilgilerin Manipülasyonu: Profesyonel Muhasebe Meslek Mensupları Üzerinde Örnek Bir Uygulama. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 1-18.
  • Küçük, E., & Uzay, Ş. (2009). Hileli Finansal Raporlamanın Oluşumu ve Doğurduğu Sorunlar. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(32), 239-258.
  • Küçüksözen, C. (2005). Finansal Bilgi Manipülasyonu: Nedenleri, Yöntemleri, Amaçları, Teknikleri ve İMKB Şirketleri Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Ankara: Sermaye Piyasası Kurulu Yayın No: 183.
  • Lev, B. (2003). Corporate Earnings: Facts and Fiction. Journal of Economic Perspectives, 17(2), 27-50.
  • Mulford, C. W., & Comiskey, E. E. (2002). The Financial Numbers Game Detecting Creative Accounting Practices. New York: John Wiley & Sons, Inc.
  • Ocak, M., & Güçlü, F. C. (2014). Muhasebe Manipülasyonu: Hile, Yaratıcı Muhasebe, Kâr ve İzlenim Yönetimine İlişkin Kavramsal Çerçeve. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(3), 123-135.
  • Riley, C. A. (2006). Corporate Governance and the Relation with Aggressive Accounting Practices. The Florida State University College of Business. ProQuest Information and Learning Company.
  • Saltoğlu, M. (2003, Eylül). Yaratıcı Muhasebede Özel Amaçlı Şirketlerin Rolü ve ENRON Örneği. Muhasebe ve Denetime Bakış(10), 107-116.
  • Sevilengül, O. (2001). Genel Muhasebe (Genişletilmiş 10. b.). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Stolowy, H., & Breton, G. (2013). Accounts Manipulation: A Literature Review and Proposed Conceptual Framework.
  • Varıcı, İ., & Er, B. (2013, Ocak). Muhasebe Manipülasyonu ve Firma Performansı İlişkisi: İMKB Uygulaması. Ege Akademik Bakış, 13(1), 43-52.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mikail Erol Bu kişi benim

Muhsin Aslan

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Erol, M., & Aslan, M. (2016). MUHASEBE MANİPÜLASYON YÖNTEMLERİNDEN AGRESİF MUHASEBE VE BİR UYGULAMA. Muhasebe Ve Denetime Bakış, 16(49), 19-28.