Günümüzde girişimcilerin düşük maliyetli fona istedikleri zamanda ve kolayca erişebilmeleri önemli bir sorun haline gelmiştir. Girişimciler, kitle fonlaması yolu ile gerçekleştirmek istedikleri projeleri için gerekli olan fonu, bilindik finansal kurumlardan almak yerine, küçük gruplardan veya her bireyin ufak meblağlarda katkıda bulunacağı çok sayıda kişiden toplamaya çalışmaktadır. Bu modelde, fon ihtiyacı duyan yenilikçi bir proje sahibi girişimcinin, bilindik fon sağlama modellerinin sert kurallarını ortadan kaldırarak doğrudan halka ulaşma imkânı bulunmaktadır. Çalışmada, Türkiye’de paya dayalı kitle fonlama modelini kullanarak yatırım yapanların, fona ihtiyaç duyanların ve bunlara aracılık yapan platformların yaptıkları faaliyetler, gerçek bir uygulamadan hareketle hem vergisel düzenlemeler hem Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliği hem de Türkiye Muhasebe (Finansal Raporlama) Standartları çerçevesinde ele alınmıştır. Türkiye'de kitle fonlamaya yönelik vergi ve muhasebe standartları kapsamında özel bir düzenleme bulunmamaktadır. Dolayısıyla çalışmadaki gerçek bir örnek uygulamanın çözümü mevcut vergi düzenlemeleri ve uygulanabilir finansal raporlama çerçeveleri ışığında yapılmıştır.
Kitle fonlama paya dayalı kitle fonlama Türkiye düzenlemeleri
Nowadays, it has become an important problem for entrepreneurs to easily acces slow-cost funding whenever they want. Entrepreneurs try to collect the funds required for the projects they want to realize through crowdfunding, instead of receiving them from well-known financial in stitutions, from small groups or a large number of people to whom each individual will contribute small amounts. In this model, an entrepreneur with an innovative project who needs funding for their ventures has the opportunity to reach the public directly by eliminating the rigid rules of known funding models. In the study, the activities of those who invest using the share-based crowdfunding model in Turkey, those who need funds and the platforms that mediate the mare discussed, based on a real application, within the framework of both tax regulations, General Communiqué on Accounting System Application and Turkish Accounting (Financial Reporting) Standards. In Turkey, there is no special regulation on crowdfunding within the scope of tax and accounting standards. Therefore, the solution of the sample application in the study has been made in the light of existing tax regulations and applicable financial reporting frameworks.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 73 |