Fen eğitiminde temsillerin ve deneysel modellerin birçok boyutu vardır.
Öğrenciler fizik derslerinde kavramların birçok farklı temsiliyle
karşılaşırlar: bunlar denklemler, tablolar, resimler, diyagramlar ve kelimeler
gibi bazı temsillerdir. Fizikte, bazı öğrenme zorluklarının dilin bu zihin
karıştıran yapısından kaynaklanabileceği ifade edilmektedir ancak bu alanda
yapılan araştırmalar son derece sınırlıdır. Bu araştırmada, Milikan deneyinin
anlatımında kullanılan “parlayan yıldızlar” metaforuna ve öğretmen adaylarının
bu metafor hakkındaki algılarına yer verilmek istenmiştir ve nitel bir
araştırma yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim
yılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde okuyan 3. sınıftaki (n =
10) gönüllü fizik öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Araştırma, iki aşamadan
oluşmaktadır. İlk aşamada öğretmen adaylarına açık uçlu bir metafor sorusu
sunulmuştur. Bu metafor sorusunda görsel öğeler ve çizimler bulunmaktadır. İlk
aşamada en yüksek puanı alan fizik öğretmeni adayları (n = 4) ikinci aşamaya
gönüllü olarak davet edilmiştir. İkinci aşama, mülakattan oluşmaktadır.
Verilerin analizi sonucunda, metaforların soyut kavramları somutlaştırmada
başarılı bir öğrenme aracı olduğunu ancak Millikan Deneyinde aktarımında
kullanılan metaforun tüm deneyin doğru anlaşılmasını engellediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |