Bu araştırmanın
amacı, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan üstün yetenekli
öğrencilerin yaşadığı sosyal-duygusal problemlere ilişkin öğretmen görüşlerini
ortaya koymak ve öğretmenlerden gelen geri dönütler ışığında DEHB olan üstün
yetenekli öğrencilerin yaşadığı sosyal-duygusal problemlerin giderilmesi için
önerilerde bulunmaktır. Araştırmada, amaca uygun olarak nitel bir fenomenoloji
çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilindeki Milli
Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan 30 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları vasıtasıyla
toplanarak, içerik analizi yöntemi aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma
bulgularının analiz edilmesi sonucunda, DEHB olan üstün yetenekli öğrencilerin
sosyal-duygusal alanda farklı problemler yaşadığı belirlenmiştir. Bunun
yanında, yaşanan problemlerin çözümü için öğrencilerin kişilik özellikleri,
problemlerle başa çıkma yolları ve eğitimde kullanılan yöntemler tespit
edilmiştir. Sonuç olarak yapılan bu araştırmada, yaşanan sosyal-duygusal problemlerin
öğretmen ve ailelerin işbirliği ile çözülebileceği kanaati ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |