Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAM VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ: BİR REKLAMDA OLMASI GEREKENLER

Yıl 2018, Sayı: 5 - Bahar, 99 - 111, 02.07.2018
https://doi.org/10.32579/mecmua.410766

Öz

Reklamlar,  satın alma davranışlarını şekillendiren en önemli pazarlama araçlarıdır. Pazarlama ise bir işletmenin faaliyet ya da faaliyetlerini kâra dönüştürme sürecidir. Değişen ve gelişen dünyada, bir faaliyet ya da üründen kâr elde etmek için pazarlama ve reklam gibi iki önemli kolun iyi yönetilmesi gerekmektedir. Reklamcılık ise etkili ve yaratıcı yöntemlerle kitleleri etkilemeyi hedefler. Reklamlar, ürüne veya hizmete ait özellikleri tanımlamakla beraber, ürünle tüketicinin ortak noktasını bulup ürünün alım ve tüketimini artırmayı amaçlar. Kısaca reklamcılık; ürüne veya hizmete simgesel bir anlam yükleyerek tüketiciyi satın almaya ikna etmektir. Bu ikna sürecinde kullanılan stratejiler bu çalışmanın konusudur. Ayrıca etkili bir pazarlama ve pazarlamanın, hedefleneni tutturması için izlenen stratejilere de bu çalışmada değinilmiştir. Tüm bu stratejiler örnek reklamlarla açıklanmıştır.

Kaynakça

  • CHARON Jean-Marie, Medya Dünyası, Çev: Oya Tatlıpınar, İletişim Yayıncılık A.Ş. İstanbul, 1992
  • ARHAN Faruk, vd., Medya Eleştirisi ya da Hermes’i Sorgulamak, Öteki Yayınevi, Ankara, 1999
  • YAZICI İsmet, Kitle İletişiminde İmaj - Kurumsal Bir Yaklaşım, Bilim Yayınları, İstanbul, 1997
  • KOLLEKTİF, Reklam Teorileri, The Kitap, İstanbul, 2017
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm FİLOLOJİ
Yazarlar

Ferzinde Kaya 0000-0002-3972-1441

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 5 - Bahar

Kaynak Göster

APA Kaya, F. (2018). REKLAM VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ: BİR REKLAMDA OLMASI GEREKENLER. Mecmua(5), 99-111. https://doi.org/10.32579/mecmua.410766


DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren MECMUA Sosyal Bilimler Alanında Yayımlanan

Uluslararası Hakemli Bir Dergidir