Son yıllarda Ortadoğu’da yaşanan sıcak savaşlar, güvenli ülkelere göç dalgası oluşmasına ve bu göçler sonucunda mülteci sorununun ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Özellikle Türkiye’nin sınıra yakın illerinde ve birçok ilin geçiş güzergahında bulunan Osmaniye ilinde mülteciler yoğun olarak bulunmaktadır. Çalışmamızın amacı, Osmaniye ilinde liselerde okuyan Suriyeli mülteci çocukların eğitim hayatına uyum sağlayıp sağlamadığını araştırmak ve bu araştırma sonucunda eğitime uyum ile ilgili sorunları var ise bu sorunları belirleyip çözümler önermektir. Bu düşünce ile hareket edilmiş ve Suriyeli mülteci çocukların okuduğu liseler belirlenip, gerekli izinler alınmış ve anket çalışması uygulanmıştır. Bu liselerdeki 604mülteci öğrenci çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Ankette mülteci çocuklara, okulda daha çok zaman geçirme isteği ve eğitime uyum başlıkları altında sorular yöneltilmiştir. Öğrenciler okula devam konusunda genel olarak bilinçli, dil konusunda hala sıkıntılar mevcut, uyum konusunda başarılı olanların yanı sıra başarısız olanlarda azımsanmayacak kadar çoğunluktadır. Anket çalışmasının ek olarak, mülteci öğrencilerin derslerine giren öğretmenlerle yapılan görüşmede, Türkiye’de kalınan süre uzadıkça uyumun arttığı tespit edilmiş ancak uyum konusundaki sürenin kısılması için yapılan rehabilitasyon hizmetlerinin yoğunlaştırılmasına ihtiyaç olduğu görüşü önerilmiştir. Ayrıca dil probleminin çözümü için ise kendi dilinde eğitim veren öğretmenler tarafından derslerin işlenmesi ve takviye dil kurslarının açılması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi |
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ TEMEL ALANI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 13 |
DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren MECMUA Sosyal Bilimler Alanında Yayımlanan
Uluslararası Hakemli Bir Dergidir