Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mekan Pazarlama Yaklaşımıyla Ülke Ve Şehir Logolarının Analizi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 214 - 229, 30.12.2017

Öz

Küreselleşmenin artması, son yıllarda
dünyadaki ülkeler ve şehirler için bir rekabet ortamı oluşturmuştur. Kendilerini
uluslararası bir alanda gösterme çabaları, “Şehir Markalaşması” sürecini
başlatmıştır. Bu sayede kendilerine sunulan marka stratejilerini takip eden pek
çok ülke ve şehir; kendi marka kimliğine, logosuna ve sloganına sahip olarak bu
tanımın kullanım alanının genişlemesini sağlamışlardır.











               Bu
çalışmada; marka tanımı yeniden ele alınarak
şehir kimliği ile markası arasındaki ilişkinin marka
stratejisini belirlemedeki rolü saptanmıştır.
Şehirlerin ve ülkelerin kimlik
yaratımının süreci ele alınarak şehir ve ülke logolarının analizi turistik,
ekonomik ve kültürel olarak geri dönüşleriyle incelenmiştir.

Kaynakça

  • Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 1997, s.199
  • Risitano, Marcello, The role of destination branding in the tourism stakeholders system, The Campi Flegrei case, Department of Business Management Faculty of Economics - University of Naples Federico II, Naples, Italy, s.7
  • Vural, Beste Burcu, Şehir Markası Yaratma Süreci ve Edirne Şehir Markası İçin Bir Model Önerisi, (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi), Edirne, Türkiye, 2010, s. iii, 8, 56, 71-72
  • https://www.theguardian.com/society/2008/oct/01/city.urban.branding (Erişim Tarihi: 25.12.2016)
  • A Shared vision on City Branding In Europe , Eurocities, (2010) www.eurocities.eu (Erişim Tarihi: 25.12.2016)
  • http://www.upthereeverywhere.com/our-work/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://nacional.peru.info/en/content/PeruBrand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.travelmole.com/news_feature.php?id=1140099 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://www.jwt.com/en/cairo/work/egyptlogo/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/so_paulo_attracts.php#.WHKTpbZ96Rs (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.logoworks.com/blog/a-brief-history-of-the-i-love-new-york-logo/(Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://landor.com/thinking/rebranding-the-city-of-melbourne (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.turkeydiscoverthepotential.com/tr/Home/Brand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://brandnorway.visitnorway.org (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.najbrt.cz/en/detail/city-of-prague/1 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/42/City_of_Melbourne_Logo.svg/640px-City_of_Melbourne_Logo.svg.png (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/I_Love_New_York.svg/220px-I_Love_New_York.svg.png (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.najbrt.cz/en/detail/city-of-prague/1 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.cidadedesaopaulo.com (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.stockholmbusinessregion.se/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://goodlogo.com/extended.info/espaa-logo-3045 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/egypt_logo_detail.jpg (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://brandnorway.visitnorway.org/main-logo/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://nacional.peru.info/en/content/PeruBrand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.turkeydiscoverthepotential.com/tr/Home/Brand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 214 - 229, 30.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 1997, s.199
  • Risitano, Marcello, The role of destination branding in the tourism stakeholders system, The Campi Flegrei case, Department of Business Management Faculty of Economics - University of Naples Federico II, Naples, Italy, s.7
  • Vural, Beste Burcu, Şehir Markası Yaratma Süreci ve Edirne Şehir Markası İçin Bir Model Önerisi, (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi), Edirne, Türkiye, 2010, s. iii, 8, 56, 71-72
  • https://www.theguardian.com/society/2008/oct/01/city.urban.branding (Erişim Tarihi: 25.12.2016)
  • A Shared vision on City Branding In Europe , Eurocities, (2010) www.eurocities.eu (Erişim Tarihi: 25.12.2016)
  • http://www.upthereeverywhere.com/our-work/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://nacional.peru.info/en/content/PeruBrand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.travelmole.com/news_feature.php?id=1140099 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://www.jwt.com/en/cairo/work/egyptlogo/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/so_paulo_attracts.php#.WHKTpbZ96Rs (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.logoworks.com/blog/a-brief-history-of-the-i-love-new-york-logo/(Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://landor.com/thinking/rebranding-the-city-of-melbourne (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.turkeydiscoverthepotential.com/tr/Home/Brand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://brandnorway.visitnorway.org (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.najbrt.cz/en/detail/city-of-prague/1 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/42/City_of_Melbourne_Logo.svg/640px-City_of_Melbourne_Logo.svg.png (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/I_Love_New_York.svg/220px-I_Love_New_York.svg.png (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.najbrt.cz/en/detail/city-of-prague/1 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.cidadedesaopaulo.com (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.stockholmbusinessregion.se/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • https://goodlogo.com/extended.info/espaa-logo-3045 (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/egypt_logo_detail.jpg (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://brandnorway.visitnorway.org/main-logo/ (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://nacional.peru.info/en/content/PeruBrand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
  • http://www.turkeydiscoverthepotential.com/tr/Home/Brand (Erişim Tarihi: 08.01.2017)
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serra Kızıltaş

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Kabul Tarihi 27 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kızıltaş, S. (2017). Mekan Pazarlama Yaklaşımıyla Ülke Ve Şehir Logolarının Analizi. Medeniyet Sanat Dergisi, 3(2), 214-229.

Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.  

Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.