Küreselleşmenin artması, son yıllarda
dünyadaki ülkeler ve şehirler için bir rekabet ortamı oluşturmuştur. Kendilerini
uluslararası bir alanda gösterme çabaları, “Şehir Markalaşması” sürecini
başlatmıştır. Bu sayede kendilerine sunulan marka stratejilerini takip eden pek
çok ülke ve şehir; kendi marka kimliğine, logosuna ve sloganına sahip olarak bu
tanımın kullanım alanının genişlemesini sağlamışlardır.
Bu
çalışmada; marka tanımı yeniden ele alınarak şehir kimliği ile markası arasındaki ilişkinin marka
stratejisini belirlemedeki rolü saptanmıştır. Şehirlerin ve ülkelerin kimlik
yaratımının süreci ele alınarak şehir ve ülke logolarının analizi turistik,
ekonomik ve kültürel olarak geri dönüşleriyle incelenmiştir.
Marka Şehir Markalaşması Şehir Markası Yenileme Yer Markalaşması Mekan Pazarlama Marka Şehirler Marka Kimliği
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.