İnternetin yayılmasıyla birlikte olanaklı hale gelen yeni medya araçları ile yayıncılık, günümüzde birçok platformla varlığını sürdürmektedir. Özellikle yeni kuşak gençlerin fazlasıyla ilgi duyduğu çevrimiçi platformlar hızla izleyici kazanmakta, izleme şekillerinde çeşitli değişiklikler yaratmaktadır. Binge-watching stratejisiyle yeni medyada sektörün öncüsü haline gelen Netflix, 2016 yılından itibaren Türkiye’de kullanıma sunulmuş ve 1,5 milyon üyeye ulaşmıştır. Netflix, izleyicilerin izleme alışkanlıklarını değişime uğratmış ve gençlerin televizyondan uzaklaşmasına neden olmuştur. Netflix’in izleme pratiklerinde yaptığı değişiklikler bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmada ele alınan genel soru Netflix’in yarattığı bu farklılıkların neler olduğu ve geleneksel televizyon izleyicisini nasıl etkilediğidir. Çalışmanın sonucunda genç izleyicilerin geleneksel televizyona yönelmelerini sağlayacak tespitler yapılmaya çalışılmıştır.
Netflix Serial Binge-Watching Yeni Medya İletişim Çalışmaları
Broadcasting with new media tools that became possible with the spread of the internet continues to exist with many platforms today. Online platforms, which are especially popular with new generation young people, are rapidly gaining viewers and they creates various changes in viewers’ experiences. Netflix, becoming the industry leader in new media with the binge-watching strategy, has brought into use in Turkey since 2016 and reached 1.5 million members. Netflix has changed the viewing habits and caused young people to move away from television. The changes made by Netflix in viewing practices are the subject of this study. The general question addressed in the study is what the differences that Netflix creates and how it affects the traditional television viewers. As a result of this study, it was tried to make determinations that will enable young viewers to turn to traditional television.
Netflix Serial Binge-Watching New Media Communication Studies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 6 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.