Görsel iletişim tasarımı bağlamında marka; ürünün tanıtımını yapan, ürünün değerini arttıran isim, sembol ya da işaretlerdir. Markaya yardımcı bir eleman olarak slogan ise; ait olduğu markanın konumunu belirleyen, çoğunlukla bir vaat ortaya koyan ve kolay hatırlanabilen kısa, çarpıcı kelime ya da kelime gruplarıdır. Bir markayı ya da reklam kampanyasını dikkat çekici kılmak amacıyla kullanılan logo tasarımları ve sloganlar, tüketicileri harekete geçirmeye teşvik eden bir özelliğe sahiptir. Marka ile özdeşleştirilen logo tasarımlarının ya da bir düşüncenin akılda kalmasını hedef alan sloganların oluşturulma/dönüştürülme aşamalarında zaman zaman gündelik dil pratiklerinden, gündemi meşgul eden ve toplumun genelinin ilgisini çeken konulardan ya da kültürlere göre değişiklik gösterse de önemli günlerden yararlanıldığı gözlemlenmektedir. Bu bağlamda marka yöneticileri, hedef kitlelerin ilgisini çekebilecek kimi kültürel, toplumsal, sosyal içerikli konuları takip ederek ve gündemi yakalayarak bu durumu fırsata çevirmekte, kısa süreli ya da uzun vadede kullanmak üzere logo tasarımları ve sloganlar oluşturmaktadırlar. Nitekim içinde bulunduğumuz bu dönemde, tüm dünyayı etkisi altına alan, özellikle sağlık ve yaşam biçimlerinde büyük değişikliklere yol açması nedeniyle herkesi yakından ilgilendiren ve dünya genelinde büyük kayıplara sebep olan Covid-19 pandemisi, markaların hedef kitleleri etkilemek için kullandığı bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, Covid-19 pandemisinin hedef kitlenin ilgisini çekmek amacıyla markaların logo tasarımlarını ve sloganlarını nasıl etkilediği üzerinde durulmuştur. Logo tasarımlarında ve sloganlarda yer alan Covid-19 temasına gönderme yapan unsurlar belirlenerek, markaların bu sürece nasıl yaklaştıkları anlaşılmaya çalışılmıştır. Öte yandan bu dönüşüm sürecinde markaların orijinal sloganının anlambilimsel niteliğinin değişip değişmediğini tespit etmek amaçlanmaktadır.
Sayın editör, tüm ekibinize kolaylıklar dilerim.
In the context of visual communication design, a brand is the name, symbol, or signs that promote the product and increase its value. A slogan as a supplement element to the brand, on the other hand, is a concise, striking word or phrase that determines the position of the brand to which it belongs, and that usually makes a promise and is easily remembered. Logo designs and slogans that are used to make a brand or an advertising campaign conspicuous have properties that encourage consumers to act. It is observed that during the creation/transformation stages of logo designs identified with the brand or slogans aiming to keep a notion in mind, daily language practices, issues that occupy the agenda and issues of interest to the general public, or significant days, despite varying according to cultures, are sometimes put to use. In this regard, brand managers turn this situation into an opportunity by following some cultural and social issues that may attract the attention of intended audiences and by catching up on the agenda and create logo designs and slogans to use in the short term or long term. Today, the Covid-19 pandemic affects the whole world and is a particular concern to everyone, mainly because it causes dramatic changes in health and lifestyles and causes great losses worldwide, is a subject that brands use to influence target audiences. In this study, it has been elaborated on how the Covid-19 pandemic affects brand/advertising slogans to attract the target audience's attention. By determining the elements that refer to the Covid-19 theme in logo designs and slogans, it has been tried to understand how brands approach this period. On the other hand, it is aimed in this transformation process to determine whether the semantic property of the original slogan of the brands has changed in this process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 1 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.