Okul öncesi dönemde masal kitaplarının niteliksel ve niceliksel kapsamı, çocukların sosyal, bilişsel, davranışsal, duyuşsal ve psikolojik açıdan gelişimi için önemli bir gramer oluşturmaktadır. Masalların hikâye örüntüsü ve illüstrasyonları çocukların ilgi odağı haline gelmekte, bununla birlikte davranışsal ve bilişsel gelişimler bakımından özellikle imgelem gücü ekseninde rol model niteliği taşıyabilmektedir. Bu bağlamda masal kitaplarındaki ilgi çekici olay örüntüsü ile illüstrasyonların bütüncül özellikleri çocukların imgesel gelişimiyle doğrudan temas edebilmektedir. Araştırmanın amacı; okul öncesi dönemde belirleyici bir gramer oluşturan masal kitabı illüstrasyonlarının, çocukların imgesel gelişimlerine ilişkin etkilerini analiz etmek ve kapsam gereği ilgi oluşturan problematiklere kuramsal noktada alternatif çözüm sunabilmektir. Bu amaç doğrultusunda, 4 - 5,5 yaş aralığından oluşan denek ve kontrol grupları belirlenerek, 1 özel psikiyatristin ve Samsun Bahçeşehir Okulları Anaokulu Rehber Öğretmeninin deneyim ve rehberliğinde gruplar tarafından sözel olarak cevaplandırılmak üzere 2 adet veri kayıt formu oluşturulmuştur. Gözlem ve uygulamadan oluşan bu grup çalışması, 2 günde 3 adet masal kitabı okuma ve bu masal kitabı illüstrasyonlarının incelemesi şeklinde gerçekleştirilmiştir.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
The qualitative and quantitative scope of fairy tale books in preschool constitutes an important grammar for children's social, cognitive, behavioral, affective, and psychological development. The story pattern and illustrations of fairy tales become the focus of children's attention. In addition, they can be role models in behavioral and cognitive development, especially in the axis of imagination. In this context, the interesting event pattern in the fairy tale books and the holistic features of the illustrations can directly contact the imaginary development of children. Purpose of the research; The aim is to analyze the effects of fairy tale book illustrations, which form a decisive grammar in the preschool period, on the imaginary development of children and to offer alternative solutions at the theoretical point to the problematics that are of interest due to their scope. For this purpose, subject and control groups of 4 - 5.5 years old were determined, and 2 data recording forms were created to be answered verbally by the groups under the experience and guidance of 1 private psychiatrist and Samsun Bahçeşehir Schools Kindergarten Guidance Teacher. This group study, consisting of observation and practice, was carried out in the form of reading 3 fairy tale books in 2 days and examining these fairy tale book illustrations.
Imagination Imaginary Development Fairy Tale Books Illustration
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.