Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Use of Artificial Intelligence Technologies in Visual Design

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 121 - 138
https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.1525769

Öz

Artificial intelligence (AI) refers to computer systems crafted to replicate human cognitive functions such as learning, perception, and problem-solving. Recently, AI technologies have gained widespread popularity across various domains, including healthcare and finance. They have also significantly impacted visual design. This study investigates AI technologies' burgeoning influence and utilization in visual design, delving into their effects and applications. It scrutinizes how AI innovations transform visual design processes, influence creativity, and shape design practices. The research emphasizes the emergence of AI-powered design tools, their impact on designer creativity, and their potential advantages and drawbacks to creative processes. It also examines the ethical and practical challenges of integrating AI into design practices. By thoroughly assessing AI's impact on visual design, the study aims to prognosticate future technological advancements.

Kaynakça

  • Ahmed, S., & James, R. (2021). Yaratıcılıkta yapay zekanın rolü: Görsel tasarım perspektifleri. Journal of Design and Technology, 34(2), 112-128.
  • Aksu, H. (2018). Dijitopya dijital dönüşüm yolculuk rehberi. Pusula Yayıncılık.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2010). Görsel grafik tasarım sözlüğü. Literatür Yayıncılık.
  • Ayvaz Tunç, Ö., & Yavuz, H. (2023). Yaratıcı süreçlerin dijital evrimi: Animasyon ve yapay zekâ. Marmara Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 14(2), 114-132. https://doi.org/10.29228/sanat.31
  • Baudrillard, J. (2011). Simülakrlar ve simülasyon (O. Adanır, Trans., 6th ed.). Doğubatı Yayınevi.
  • Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım (10th ed.). Dost Yayınevi.
  • Benfer, R. A., Brent, E. E., & Furbee, L. (1991). Expert systems (1st ed.). Sage Publications.
  • Briefy, (2024). Unlocking Creativity with Canva’s AI Design Features, Retrieved July 23, from 2024, https://blog.briefy.ai/unlocking-creativity-with-canvas-ai-design-features/
  • Boden, M. (2004). The creative mind: Myths and mechanisms. Routledge.
  • Canan, S., & Acungil, M. (2018). Dijital gelecekte insan kalmak. Nefes Yayıncılık.
  • Charniak, E., & McDermott, D. (1985). Introduction to artificial intelligence. Addison-Wesley Publishing Company.
  • Eberl, U. (2019). Akıllı makineler yapay zekâ hayatımızı nasıl değiştiriyor (L. Tayla, Trans.). Paloma Yayınevi.
  • Edmonds, E. (2018). Algorithmic art machines. Arts, 7(3), 7.
  • Fischer, E., & Chen, L. (2020). Yapay zekanın tasarım süreçlerine etkisi: Yaratıcılığın sınırları. International Journal of Creative Technologies, 29(4), 45-60.
  • Fiske, J. (2003). İletişim çalışmalarına giriş (S. İrvan, Trans., 2nd ed.). Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Futurepedia (2024). What is Artbreeder? Retrieved September 20, 2024, from https://www.futurepedia.io/tool/artbreeder
  • GarantiBbva, (2024). Dijital görseller oluşturmada en başarılı 5 yapay zeka uygulaması. Retrieved July 08, 2024, from https://www.garantibbva.com.tr/blog/dijital-gorseller-olusturan-yapay-zeka-uygulamalari
  • Gartenhaus, A. R. (2000). Yaratıcı düşünme ve müzeler (R. Mergenci & O. Bekir, Trans.). Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.
  • Gürdal Pamuklu, A., & Bakar Fındıkçı, M. (2023). Grafik tasarımın geleceği: Yapay zekâ ve insan. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 7(2), 177-191.
  • Jacob, C. (2019, May 5). Artificial intelligence & its impact on the design industry. Just Creative. Retrieved May 28, 2023, from https://justcreative.com/artificial-intelligence-design/
  • Karaata, E. (2018). Usage of artificial intelligence in today's graphic design. Online Journal of Art and Design, 6(4), 183-198.
  • Karabulut, B. (2021). Yapay zekâ bağlamında yaratıcılık ve görsel tasarımın geleceği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 1517-1539. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/60801/844536
  • Kok, J. N., Boers, E. J. W., Kosters, W. A., & van der Putten, P. (2002). Artificial intelligence: Definition, trends, techniques, and cases. EOLSS Publishers.
  • Leonardo AI. (2024). Unleash your creativity with the power of Leonardo Ai. Retrieved May 22, 2024, from https://leonardo.ai/
  • Li, Q., & Zhou, M. (2021). Görsel tasarımda etik ve yapay zeka: Bir inceleme. Ethics in DesignJournal, 7(2), 134-150.
  • Malina, R. F. (1991). Aaron’s code: Meta-art, artificial intelligence, and the work of Harold Cohen (P. McCorduck, Ed.). The MIT Press.
  • Mantaras, R. L. D. (2017). Artificial intelligence and the arts: Toward computational creativity. Retrieved June 13, 2020, from https://www.bbvaopenmind.com/wp-content/uploads/2017/01/BBVA-OpenMind-Artificial-Intelligence-and-the-Arts-Toward-Computational-Creativity-Ramon-Lopez-de-Mantaras.pdf
  • Mazzone, M., & Elgammal, A. (2019). Creativity and the potential of artificial intelligence. Arts, 8(26).
  • McCarthy, J. (2007). What is artificial intelligence? (1st ed.). Standford University Computer Science Department.
  • McCorduck, P. (2004). Machines who think. A. K. Peters, Ltd.
  • Mclen, D. (2024). How to use midjourney to create AI art in 2024 (Detailed tutorial). Retrieved May 24, 2024, from https://www.elegantthemes.com/blog/design/midjourney-ai-art
  • Nguyen, T., & Patel, S. (2022). Görsel tasarım eğitiminde yapay zekanın entegrasyonu: Eğilimler ve zorluklar. Education in Design Journal, 18(1), 55-70.
  • Nilsson, N. J. (2010). Yapay zekâ geçmişi ve geleceği (M. Doğan, Trans.). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Open AI. (2021, January 5). DALL-E: Creating images from text. Retrieved May 24, 2024, from https://openai.com/research/dall-e
  • Park, S., & Lee, K. (2023). Görsel tasarım ve yapay zekâ: Geleceğe doğru. Future of Design Education, 22(2), 88-103.
  • Pirim, A. G. H. (2006). Yapay zekâ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 1(1), 81-93. https://doi.org/10.19168/jyu.72783
  • Rezk, S. M. M. (2023). The role of artificial intelligence in graphic design. Journal of Art, Design&Music, 2(1), 1-12.
  • RubwayML, (2024). Runway Partners with Lionsgate, Retrieved May 06, 2024, from https://runwayml.com/news/runwaypartners-with-lionsgate
  • Sağlamtimur Özel, Z. (2010). Dijital sanat. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 213-238.
  • Samurcay, N. (1983). Zekâ ve yaratıcılık. Eğitim ve Bilim. Retrieved January 10, 2021, from http://213.14.10.181/index.php/EB/article/view/5764/2252
  • Sawyer, R. K. (2012). Explaining creativity: The science of human innovation (2nd ed.). Oxford University Press.
  • Smith, J., et al. (2020). Yapay zekâ destekli tasarım araçlarının gelişimi ve kullanımı. Journal of Digital Design, 31(3), 142-158.
  • Soddu, C. (2018). AI organic complexity in generative art. In C. Soddu & E. Colabella (Eds.), XXI. Generative Art Conference (pp. 68–79). Verona.
  • Swanson, G. (2019). Refuturism. Dialectic: A Scholarly Journal of Thought Leadership, Education and Practice in the Discipline of Visual Communication Design, 2(2). Retrieved May 12, 2024, from https://quod.lib.umich.edu/d/dialectic/14932326.0002.202?view=text;rgn=main
  • Tegmark, M. (2019). Yaşam 3.0 yapay zekâ çağında insan olmak (E. C. Göksoy, Trans.). Pegasus Yayınları.
  • TransMedia, (2024). Adobe Sensei: the power behind the AI in the Adobe Creative Suite. Retrieved May 18, 2024, from https://www.transmedia.co.uk/article/adobe-sensei-the-power-behind-the-ai-in-the-adobe-creative-suite
  • Wikipedia. (2023). AARON. Retrieved May 24, 2024, from https://en.wikipedia.org/wiki/AARON

Yapay Zekâ Teknolojilerinin Görsel Tasarım Alanında Kullanımı

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 121 - 138
https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.1525769

Öz

Yapay zekâ (AI) makinelerin öğrenme, algılama ve problem çözme gibi insan zekâsını taklit edebilmesi için tasarlanmış bilgisayar sistemleridir. Son yıllarda yapay zekâ teknolojileri, sağlıktan finansa birçok alanda hızla popülerleşmiştir. Görsel tasarım alanında da yapay zekâ önemli bir yere sahip olmuştur. Bu çerçevede çalışma hızla gelişen yapay zekâ (AI) teknolojilerinin görsel tasarım alanındaki etkilerini, kullanımını ve yapay zekâ (AI) teknolojilerinin görsel tasarım alanındaki uygulamalarını incelemektedir. AI teknolojilerinin görsel tasarım süreçlerine getirdiği yenilikler, yaratıcılık süreçlerinde AI'nin etkisi ve tasarım pratiğindeki rolü ele alınmaktadır. Çalışmada AI destekli tasarım araçlarının gelişimi, bu araçların tasarımcıların yaratıcılığını nasıl etkilediği, AI'nin yaratıcılık üzerindeki potansiyel fayda ve risklerini, tasarım pratiğindeki etik ve pratik boyutları üzerinde durulmaktadır. AI'nin görsel tasarım alanına getirdiği değişimleri kapsamlı bir şekilde analiz ederken, aynı zamanda bu teknolojilerin gelecekteki gelişimine dair öngörülerde bulunmayı hedeflemektedir.

Kaynakça

  • Ahmed, S., & James, R. (2021). Yaratıcılıkta yapay zekanın rolü: Görsel tasarım perspektifleri. Journal of Design and Technology, 34(2), 112-128.
  • Aksu, H. (2018). Dijitopya dijital dönüşüm yolculuk rehberi. Pusula Yayıncılık.
  • Ambrose, G., & Harris, P. (2010). Görsel grafik tasarım sözlüğü. Literatür Yayıncılık.
  • Ayvaz Tunç, Ö., & Yavuz, H. (2023). Yaratıcı süreçlerin dijital evrimi: Animasyon ve yapay zekâ. Marmara Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 14(2), 114-132. https://doi.org/10.29228/sanat.31
  • Baudrillard, J. (2011). Simülakrlar ve simülasyon (O. Adanır, Trans., 6th ed.). Doğubatı Yayınevi.
  • Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım (10th ed.). Dost Yayınevi.
  • Benfer, R. A., Brent, E. E., & Furbee, L. (1991). Expert systems (1st ed.). Sage Publications.
  • Briefy, (2024). Unlocking Creativity with Canva’s AI Design Features, Retrieved July 23, from 2024, https://blog.briefy.ai/unlocking-creativity-with-canvas-ai-design-features/
  • Boden, M. (2004). The creative mind: Myths and mechanisms. Routledge.
  • Canan, S., & Acungil, M. (2018). Dijital gelecekte insan kalmak. Nefes Yayıncılık.
  • Charniak, E., & McDermott, D. (1985). Introduction to artificial intelligence. Addison-Wesley Publishing Company.
  • Eberl, U. (2019). Akıllı makineler yapay zekâ hayatımızı nasıl değiştiriyor (L. Tayla, Trans.). Paloma Yayınevi.
  • Edmonds, E. (2018). Algorithmic art machines. Arts, 7(3), 7.
  • Fischer, E., & Chen, L. (2020). Yapay zekanın tasarım süreçlerine etkisi: Yaratıcılığın sınırları. International Journal of Creative Technologies, 29(4), 45-60.
  • Fiske, J. (2003). İletişim çalışmalarına giriş (S. İrvan, Trans., 2nd ed.). Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Futurepedia (2024). What is Artbreeder? Retrieved September 20, 2024, from https://www.futurepedia.io/tool/artbreeder
  • GarantiBbva, (2024). Dijital görseller oluşturmada en başarılı 5 yapay zeka uygulaması. Retrieved July 08, 2024, from https://www.garantibbva.com.tr/blog/dijital-gorseller-olusturan-yapay-zeka-uygulamalari
  • Gartenhaus, A. R. (2000). Yaratıcı düşünme ve müzeler (R. Mergenci & O. Bekir, Trans.). Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.
  • Gürdal Pamuklu, A., & Bakar Fındıkçı, M. (2023). Grafik tasarımın geleceği: Yapay zekâ ve insan. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 7(2), 177-191.
  • Jacob, C. (2019, May 5). Artificial intelligence & its impact on the design industry. Just Creative. Retrieved May 28, 2023, from https://justcreative.com/artificial-intelligence-design/
  • Karaata, E. (2018). Usage of artificial intelligence in today's graphic design. Online Journal of Art and Design, 6(4), 183-198.
  • Karabulut, B. (2021). Yapay zekâ bağlamında yaratıcılık ve görsel tasarımın geleceği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 1517-1539. https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/60801/844536
  • Kok, J. N., Boers, E. J. W., Kosters, W. A., & van der Putten, P. (2002). Artificial intelligence: Definition, trends, techniques, and cases. EOLSS Publishers.
  • Leonardo AI. (2024). Unleash your creativity with the power of Leonardo Ai. Retrieved May 22, 2024, from https://leonardo.ai/
  • Li, Q., & Zhou, M. (2021). Görsel tasarımda etik ve yapay zeka: Bir inceleme. Ethics in DesignJournal, 7(2), 134-150.
  • Malina, R. F. (1991). Aaron’s code: Meta-art, artificial intelligence, and the work of Harold Cohen (P. McCorduck, Ed.). The MIT Press.
  • Mantaras, R. L. D. (2017). Artificial intelligence and the arts: Toward computational creativity. Retrieved June 13, 2020, from https://www.bbvaopenmind.com/wp-content/uploads/2017/01/BBVA-OpenMind-Artificial-Intelligence-and-the-Arts-Toward-Computational-Creativity-Ramon-Lopez-de-Mantaras.pdf
  • Mazzone, M., & Elgammal, A. (2019). Creativity and the potential of artificial intelligence. Arts, 8(26).
  • McCarthy, J. (2007). What is artificial intelligence? (1st ed.). Standford University Computer Science Department.
  • McCorduck, P. (2004). Machines who think. A. K. Peters, Ltd.
  • Mclen, D. (2024). How to use midjourney to create AI art in 2024 (Detailed tutorial). Retrieved May 24, 2024, from https://www.elegantthemes.com/blog/design/midjourney-ai-art
  • Nguyen, T., & Patel, S. (2022). Görsel tasarım eğitiminde yapay zekanın entegrasyonu: Eğilimler ve zorluklar. Education in Design Journal, 18(1), 55-70.
  • Nilsson, N. J. (2010). Yapay zekâ geçmişi ve geleceği (M. Doğan, Trans.). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Open AI. (2021, January 5). DALL-E: Creating images from text. Retrieved May 24, 2024, from https://openai.com/research/dall-e
  • Park, S., & Lee, K. (2023). Görsel tasarım ve yapay zekâ: Geleceğe doğru. Future of Design Education, 22(2), 88-103.
  • Pirim, A. G. H. (2006). Yapay zekâ. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 1(1), 81-93. https://doi.org/10.19168/jyu.72783
  • Rezk, S. M. M. (2023). The role of artificial intelligence in graphic design. Journal of Art, Design&Music, 2(1), 1-12.
  • RubwayML, (2024). Runway Partners with Lionsgate, Retrieved May 06, 2024, from https://runwayml.com/news/runwaypartners-with-lionsgate
  • Sağlamtimur Özel, Z. (2010). Dijital sanat. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 213-238.
  • Samurcay, N. (1983). Zekâ ve yaratıcılık. Eğitim ve Bilim. Retrieved January 10, 2021, from http://213.14.10.181/index.php/EB/article/view/5764/2252
  • Sawyer, R. K. (2012). Explaining creativity: The science of human innovation (2nd ed.). Oxford University Press.
  • Smith, J., et al. (2020). Yapay zekâ destekli tasarım araçlarının gelişimi ve kullanımı. Journal of Digital Design, 31(3), 142-158.
  • Soddu, C. (2018). AI organic complexity in generative art. In C. Soddu & E. Colabella (Eds.), XXI. Generative Art Conference (pp. 68–79). Verona.
  • Swanson, G. (2019). Refuturism. Dialectic: A Scholarly Journal of Thought Leadership, Education and Practice in the Discipline of Visual Communication Design, 2(2). Retrieved May 12, 2024, from https://quod.lib.umich.edu/d/dialectic/14932326.0002.202?view=text;rgn=main
  • Tegmark, M. (2019). Yaşam 3.0 yapay zekâ çağında insan olmak (E. C. Göksoy, Trans.). Pegasus Yayınları.
  • TransMedia, (2024). Adobe Sensei: the power behind the AI in the Adobe Creative Suite. Retrieved May 18, 2024, from https://www.transmedia.co.uk/article/adobe-sensei-the-power-behind-the-ai-in-the-adobe-creative-suite
  • Wikipedia. (2023). AARON. Retrieved May 24, 2024, from https://en.wikipedia.org/wiki/AARON
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Görsel Tasarım, Grafik Tasarımı, Görsel İletişim Tasarımı (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Karaman 0000-0002-6010-6996

Erken Görünüm Tarihi 9 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 3 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaman, M. (2024). Use of Artificial Intelligence Technologies in Visual Design. Medeniyet Sanat Dergisi, 10(2), 121-138. https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.1525769

Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.  

Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.