Artificial intelligence (AI) refers to computer systems crafted to replicate human cognitive functions such as learning, perception, and problem-solving. Recently, AI technologies have gained widespread popularity across various domains, including healthcare and finance. They have also significantly impacted visual design. This study investigates AI technologies' burgeoning influence and utilization in visual design, delving into their effects and applications. It scrutinizes how AI innovations transform visual design processes, influence creativity, and shape design practices. The research emphasizes the emergence of AI-powered design tools, their impact on designer creativity, and their potential advantages and drawbacks to creative processes. It also examines the ethical and practical challenges of integrating AI into design practices. By thoroughly assessing AI's impact on visual design, the study aims to prognosticate future technological advancements.
Yapay zekâ (AI) makinelerin öğrenme, algılama ve problem çözme gibi insan zekâsını taklit edebilmesi için tasarlanmış bilgisayar sistemleridir. Son yıllarda yapay zekâ teknolojileri, sağlıktan finansa birçok alanda hızla popülerleşmiştir. Görsel tasarım alanında da yapay zekâ önemli bir yere sahip olmuştur. Bu çerçevede çalışma hızla gelişen yapay zekâ (AI) teknolojilerinin görsel tasarım alanındaki etkilerini, kullanımını ve yapay zekâ (AI) teknolojilerinin görsel tasarım alanındaki uygulamalarını incelemektedir. AI teknolojilerinin görsel tasarım süreçlerine getirdiği yenilikler, yaratıcılık süreçlerinde AI'nin etkisi ve tasarım pratiğindeki rolü ele alınmaktadır. Çalışmada AI destekli tasarım araçlarının gelişimi, bu araçların tasarımcıların yaratıcılığını nasıl etkilediği, AI'nin yaratıcılık üzerindeki potansiyel fayda ve risklerini, tasarım pratiğindeki etik ve pratik boyutları üzerinde durulmaktadır. AI'nin görsel tasarım alanına getirdiği değişimleri kapsamlı bir şekilde analiz ederken, aynı zamanda bu teknolojilerin gelecekteki gelişimine dair öngörülerde bulunmayı hedeflemektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Görsel Tasarım, Grafik Tasarımı, Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Dergimiz Crossref, SOBIAD, ASOS Index, Index Copernicus, IAD, Academia, ResearchGate ve Google Scholar'da taranmaktadır.