Facebook, Twitter gibi sosyal ağlar, hızlı bir şekilde haber ve bilgiler sunan, haber ve bilgilerin yeniden okunabildiği, bunlarla ilgili tartışma yapılabildiği küresel bir forum özelliği göstermektedir. Ünlü kişilerden sanatçılara, politikacılara kadar sosyal ağlar, kişilerin fikirlerini kitlelere iletmede ve kitleleri yönlendirmede etkili ve hızlı bir yöntem olarak kullanılmaktadır. Sosyal ağlar bütün bu özellikleri nedeniyle söylem üretiminde ve dağıtımında geleneksel medyaya göre daha tercih edilir hale gelmiştir. Facebook üzerinde, İslamofobik söyleme sahip 35 adet site tespit edilmiştir. Bu çalışmada 35 İslamofobik site içinden ‘amaçlı rastgele örnekleme’ tekniğiyle ‘Anti-İslam Alliance’ ve ‘Stop Islamization of The World’ isimli siteler incelenmek üzere seçilmiştir. Çalışmada, her iki sitede gönderiler kısmında, 2017 ve 2018 yılları arasında yayınlanmış içerikler ve içeriklerin altındaki yorumlar inceleme kapsamına alınmıştır. Araştırmanın sınırlılığı bakımından yayınlanmış haber, fotoğraf ve video arasından en çok beğenilen, yorum alan ya da paylaşılan 10 içerik, eleştirel söylem analiziyle incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, Müslüman kelimesinin barbar, şeytani, sabit fikirli, eğitimsiz (cahil), terörist, sert, deli, vahşi, gözü dönmüş, kelimeleriyle birlikte kullanıldığı görülmüştür. Yine benzer bir şekilde İslam dini terör dini, pedofiliyi destekleyen din, totaliter bir ideoloji, şeytanın tarikatı, ‘barbar’ ve ‘ilkel’ toplumların inancı, savaşın ideolojik silahı gibi olumsuz şekilde nitelendirilmiştir
Siber İslamofobi İslamofobi’nin Cinsiyetlendirilmesi İslamofobik Facebook Siteleri Medyada İslamofobi İslamofobi’nin Ekonomi-Politiği
Social networks such as Facebook and Twitter represent a global forum where people can quickly reach news and information, re-read and discuss about the news and the information. Social networks are used as an effective and fast method from famous people to artists and politicians to convey and divert their ideas to the population. Because of all these features, social networks have become more preferable in discourse production and distribution than in traditional media. On Facebook, 35 sites with Islamophobic discourse were identified. In this study, ‘Anti-Islamic Alliance’ and ‘Stop Islamization of The World’ sites were selected from 35 Islamophobic sites with the ‘intentional random sampling’ method. The contents published between 2017 and 2018 in the posts section on both sites and the comments under these posts were included in the study. In terms of the limitation of the research, 10 contents, which are the most liked, commented or shared among the news, photos and videos published, have been examined with critical discourse analysis. As a result of the study, it is seen that the word Muslim was commemorated with words such as barbarian, satanical, bigot, uneducated, terrorist, harsh, wild, ravenous in the posts. Islamic religion was likewise characterized by negative titles such as terrorist religion, pedophilia-supporter religion, a totalitarian ideology, cult of the devil, religion of ‘barbarous’ and ‘primitive’ societies, ideological weapon of war.
Cyber Islamophobia Gendered Islamophobia Islamophobia in the Media Economy-Politics of Islamophobia Islamophobic Facebook Sites
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
MEDYA VE DİN ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (MEDİAD) - JOURNAL OF MEDIA AND RELIGION STUDIES
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.