Influencerların, sosyal medya uygulamalarıyla birlikte hayatımıza dâhil olmasıyla, sosyal medya kullanım pratiklerimizde farklılıklar ortaya çıktığı söylenebilir. Influencerlar, bireylerin düşünce ve davranışlarına yön veren, belirli bir konu hakkında deneyimini aktaran kişiler olarak atfedilebilmektedir. Bu noktada, influencerların marka işbirlikleriyle, takipçi kitlesine sunmuş olduğu içerikler, iletişimin odağında kendisinin olması takipçisi ile etkileşimini arttırmaktadır. Dolayısıyla takipçi, influencer paylaşımlarına belirli bir düzen içerisinde maruz kalmakta ve bu sürecin sosyal medya kullanım pratiklerine ne yönde yansıdığına değinilmektedir.
Bu çalışmanın genel amacı, influencer takipçilerinin kişisel sosyal medya kullanım ve takip uygulamalarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket oluşturulmuştur. Bu kapsamda Yakın Doğu Üniversitesinde 2019-2020 Bahar Döneminde öğrenim gören ve influencer takip eden öğrencilere 21-28 Mayıs 2020 tarihleri arasında çevrimiçi anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, influencer tarafından paylaşılan içerikleri takipçilerin takip etme süresi 1 saatten az, sosyal medyada geçirilen süre ise 1-3 saat arasında değiştiği görülmektedir. Güzellik ve moda kategorisinde kadın takipçilerin, oyun/eğlence ve teknoloji kategorisinde ise erkek takipçilerin influencerları takip ettiği gözlemlenmiştir. Instagram, takipçilerin en çok influencer’ı takip ettiği platform olmuştur. Takipçilerin Instagram hikaye gönderileri, marka reklamları ve bireysel içerikler, indirim kodları ve influencerlardan gelen hediyelerle ilgilendikleri belirlenmiştir.
Influencer Influencer İletişimi Influencer ve Marka İş Birliği Sosyal Medya.
YOK
YOK
It can be said that with the inclusion of influencers in our lives with social media applications, differences have arisen in our social media usage practices Influencers can be attributed as the people who direct the thoughts and behaviors of individuals and convey their experience on a particular subject.
The general purpose of this study is to reveal the personal social media usage and following practices of the influencer followers. For this purpose, a questionnaire, which is one of the quantitative research methods, was created. In this context, within a one (1) week period between 21-28 May 2020, an online questionnaire was applied to students studying at the Near East University in the spring semester of 2019-2020 and following influencers. According to the findings, the time for followers to follow the content shared by the influencer is less than 1 hour, and the time spent on social media varies between 1-3 hours. It was observed that female followers followed the influencers in the category of beauty and fashion, and male followers in the game/entertainment and technology category. Instagram was the platform where followers follow the most influencers. It was determined that the followers were interested in Instagram story posts, brand ads and individual content, discount codes and gifts from influencers.
Influencer Influencer Communication Influencer and Brand Collaboration Social Media.
YOK
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |