Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Contribution of green spaces to urban tourism in the case of Antalya city

Yıl 2017, Cilt: 30 Sayı: 3, 205 - 212, 01.12.2017
https://doi.org/10.29136/mediterranean.359813

Öz

In this study, it was tried to determine the contribution of open and
green spaces to urban tourism in the City of Antalya, which is considered as
the Capital City of Tourism in Turkey. For this purpose, all written and visual
promotion channels for the city were examined and a questionnaire survey was
conducted with domestic and foreign tourists to find out if and how the city’s
open and green spaces have influenced their destination preference. According
to the results, 75.9% of the respondents stated that the information about
urban open and green spaces of cities affect their travel decision. 41.2% of
the respondents also stated that they did not find any information about the
open and green spaces of Antalya city before their travel. The results from the
study showed that the green spaces are effective in the development of urban
tourism, but there was not enough publicity about the urban open and green
spaces of Antalya and that they were not effectively used in the branding of
Antalya city.

Kaynakça

  • Archer D (2014) Research Note. Urban Parks and Tourism. Annals of Leisure Research. 9: 277-282.
  • ATSO (2012) Antalya Ticaret ve Sanayi Odası. Antalya 2023 Arama Konferansı. http://www.atso.org.tr/icerik/3/304/antalya-2023-vizyonu-aramakonferansi.html. Erişim 3 Şubat 2016.
  • Aydur M (2014) Peyzajın kentsel turizme etkisi, Antalya ve Brüksel kentlerinin karşılaştırılması. Lisans Bitirme Çalışması, Akdeniz Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Antalya.
  • Central Park Conservancy (2016) http://www.centralparknyc.org/ Erişim 12 Nisan 2016.
  • Chaudhry P, Tewari VP (2010) Role of Public Parks/Gardens in attracting Domestic Tourists: An Example from City Beautiful from India. Tourismos. An international multidisciplinary journal of tourism 5(1): 101-109.
  • Deng J, Arano KG, Pierskalla C, Mcneel J (2010) Linking urban forests and urban tourism: a case of Savannah, Georgia. Tourism Analysis 15(2): 167–181.
  • European Commission (2000) Towards quality urban tourism, integrated quality management (IQM) of urban tourist destinations. http://ec.europa.eu/growth/tools-databases/newsroom/cf/itemdetail.cfm?item_id=915&lang=en Accessed 14 May 2016.
  • KTB (2007) T.C. Kültür Ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi 2023. http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/Eklenti/906,ttstratejisi2023pdf. Erişim 3 Ocak 2016.
  • Ortaçeşme V (2016) Greening Heritage City Antalya. AIPH International Green City Conference, basılmamış bildiri, Antalya.
  • Majumdar S, Deng J, Zhang Y, Pierskalla C (2011) Using contingent valuation to estimate the willingness of tourists to pay for urban forests: A study in Savannah, Georgia http://www.sciencedirect.com. Accessed 2 March 2016.
  • San Francisco Recreation and Park (2016) http://sfrecpark.org/ Erişim 12 Nisan 2016.
  • Sherer PM (2006) The benefits of urban parks: Why America needs more city parks and open space. The Trustfor Public Land, (White Paper) https://eastshorepark.org/benefits_of_parks%20tpl.pdf Accessed 12 November 2016.

Yeşil alanların kent turizmine katkısının Antalya örneğinde incelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 30 Sayı: 3, 205 - 212, 01.12.2017
https://doi.org/10.29136/mediterranean.359813

Öz



Kentsel
açık ve yeşil alanlar, kentleri cazip kılan unsurlar arasında yer almaktadır ve
deniz-kum-güneş üçlüsüne dayalı kitle turizmine alternatif olarak kent
turizminin ortaya çıkmasında da etkilidirler. Bu çalışmada Türk turizminin
başkenti olarak nitelenen Antalya'nın sahip olduğu açık ve yeşil alanların kent
turizmine katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, Antalya kenti ile
ilgili yazılı ve görsel tanıtım kanalları incelenmiş ve ayrıca kenti ziyaret
eden yerli ve yabancı turistlerle anket çalışması yapılarak kentin sahip olduğu
yeşil alanların, turistlerin destinasyon tercihini etkileme gücü ölçülmeye
çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre ziyaretçilerin % 75.9'u yeşil
alanların seyahat kararlarını etkilediğini belirtmiştir. Antalya kentini tercih
etmeden önce kentin yeşil alanlarıyla ilgili bilgiye rastlayıp rastlamadıkları
sorgulandığında % 41.2'lik bir kesim herhangi bir bilgiye rastlamadığını
belirtmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar yeşil alanların kent turizminin
gelişiminde etkili olduğunu, ancak Antalya kentinin yeşil alanları ile ilgili
yeterli tanıtımın yapılmadığını ve yeşil alanların Antalya’nın markalaşma
sürecinde etkin kullanılmadığını ortaya koymuştur.




Kaynakça

  • Archer D (2014) Research Note. Urban Parks and Tourism. Annals of Leisure Research. 9: 277-282.
  • ATSO (2012) Antalya Ticaret ve Sanayi Odası. Antalya 2023 Arama Konferansı. http://www.atso.org.tr/icerik/3/304/antalya-2023-vizyonu-aramakonferansi.html. Erişim 3 Şubat 2016.
  • Aydur M (2014) Peyzajın kentsel turizme etkisi, Antalya ve Brüksel kentlerinin karşılaştırılması. Lisans Bitirme Çalışması, Akdeniz Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Antalya.
  • Central Park Conservancy (2016) http://www.centralparknyc.org/ Erişim 12 Nisan 2016.
  • Chaudhry P, Tewari VP (2010) Role of Public Parks/Gardens in attracting Domestic Tourists: An Example from City Beautiful from India. Tourismos. An international multidisciplinary journal of tourism 5(1): 101-109.
  • Deng J, Arano KG, Pierskalla C, Mcneel J (2010) Linking urban forests and urban tourism: a case of Savannah, Georgia. Tourism Analysis 15(2): 167–181.
  • European Commission (2000) Towards quality urban tourism, integrated quality management (IQM) of urban tourist destinations. http://ec.europa.eu/growth/tools-databases/newsroom/cf/itemdetail.cfm?item_id=915&lang=en Accessed 14 May 2016.
  • KTB (2007) T.C. Kültür Ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi 2023. http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/Eklenti/906,ttstratejisi2023pdf. Erişim 3 Ocak 2016.
  • Ortaçeşme V (2016) Greening Heritage City Antalya. AIPH International Green City Conference, basılmamış bildiri, Antalya.
  • Majumdar S, Deng J, Zhang Y, Pierskalla C (2011) Using contingent valuation to estimate the willingness of tourists to pay for urban forests: A study in Savannah, Georgia http://www.sciencedirect.com. Accessed 2 March 2016.
  • San Francisco Recreation and Park (2016) http://sfrecpark.org/ Erişim 12 Nisan 2016.
  • Sherer PM (2006) The benefits of urban parks: Why America needs more city parks and open space. The Trustfor Public Land, (White Paper) https://eastshorepark.org/benefits_of_parks%20tpl.pdf Accessed 12 November 2016.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Zeğerek

Veli Ortaçeşme Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 28 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 30 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Zeğerek, P., & Ortaçeşme, V. (2017). Yeşil alanların kent turizmine katkısının Antalya örneğinde incelenmesi. Mediterranean Agricultural Sciences, 30(3), 205-212. https://doi.org/10.29136/mediterranean.359813
AMA Zeğerek P, Ortaçeşme V. Yeşil alanların kent turizmine katkısının Antalya örneğinde incelenmesi. Mediterranean Agricultural Sciences. Aralık 2017;30(3):205-212. doi:10.29136/mediterranean.359813
Chicago Zeğerek, Pınar, ve Veli Ortaçeşme. “Yeşil alanların Kent Turizmine katkısının Antalya örneğinde Incelenmesi”. Mediterranean Agricultural Sciences 30, sy. 3 (Aralık 2017): 205-12. https://doi.org/10.29136/mediterranean.359813.
EndNote Zeğerek P, Ortaçeşme V (01 Aralık 2017) Yeşil alanların kent turizmine katkısının Antalya örneğinde incelenmesi. Mediterranean Agricultural Sciences 30 3 205–212.
IEEE P. Zeğerek ve V. Ortaçeşme, “Yeşil alanların kent turizmine katkısının Antalya örneğinde incelenmesi”, Mediterranean Agricultural Sciences, c. 30, sy. 3, ss. 205–212, 2017, doi: 10.29136/mediterranean.359813.
ISNAD Zeğerek, Pınar - Ortaçeşme, Veli. “Yeşil alanların Kent Turizmine katkısının Antalya örneğinde Incelenmesi”. Mediterranean Agricultural Sciences 30/3 (Aralık 2017), 205-212. https://doi.org/10.29136/mediterranean.359813.
JAMA Zeğerek P, Ortaçeşme V. Yeşil alanların kent turizmine katkısının Antalya örneğinde incelenmesi. Mediterranean Agricultural Sciences. 2017;30:205–212.
MLA Zeğerek, Pınar ve Veli Ortaçeşme. “Yeşil alanların Kent Turizmine katkısının Antalya örneğinde Incelenmesi”. Mediterranean Agricultural Sciences, c. 30, sy. 3, 2017, ss. 205-12, doi:10.29136/mediterranean.359813.
Vancouver Zeğerek P, Ortaçeşme V. Yeşil alanların kent turizmine katkısının Antalya örneğinde incelenmesi. Mediterranean Agricultural Sciences. 2017;30(3):205-12.

Creative Commons License

Mediterranean Agricultural Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.