Amaç: Yaptığımız araştırma ile Türkiye’de Yüksek Öğretim Kurumu’na (YÖK) bağlı faaliyet gösteren Tıp Fakültelerinde verilen Anatomi derslerinin içerikleri, ders saatleri tespit edilerek Tıp Fakültelerinde bu konuda bir standardın olup olmadığı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.
Materyal ve Metot: Bütün Tıp Fakültelerinin web sayfalarına internette arama motorlarına Tıp Fakültelerinin isimleri yazılarak ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu internet sayfalarından 2018-2019 dönemine ait Tıp Fakültesi ders programı Türk Anatomi ve Klinik Anatomi Derneği’nin (TAKAD) Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP) referans alınarak Anatomi ders konu başlıkları ve ders saatleri tespit edilmiştir.
Bulgular: Vakıf Üniversitelerinin web sayfalarının çoğunda (%75) ders programı içeriğine ulaşılamamıştır. Devlete bağlı faaliyet gösteren Üniversite Tıp Fakültelerinin yarıya yakını (%48.8) ise ders programlarını muntazam bir şekilde internet sayfalarında yayımlamıştır.
Sonuç: Bu çalışmamız Devlet Üniversitelerinin, Vakıf Üniversite Tıp Fakültelerine göre internet ortamında ders içeriği verilerine ulaşılabilirlik, bilgi tecrübe alt yapılarını paylaşma ve arşiv tutma başarıları açısından daha ciddi bir eğitim programına sahip olduğunu bize düşündürmüştür. Anatomi derslerinin Dönem I/II’de verilmesi ve ders içerikleri konusunda ise Türkiye’de bir standartın olduğu söylenebilir.
Aim: Our research in Turkey with the Higher Education Council (YÖK) depends on the content of the courses in Anatomy operating in the Faculty of Medicine, School of Medicine has identified and studied during class hours to reveal whether there is a standard in this regard.
Materials and Methods: Web pages of all Medical Faculties have been accessed by writing the names of Medical Faculties to search engines on the Internet. From these web pages, Anatomy course topics and course hours have been determined by referring to the Core Education Program (ÇEP) of the Turkish Anatomy and Clinical Anatomy Association (TAKAD) and the Medical School syllabus for the 2018-2019 period.
Results: Content of the curriculum could not be reached in most of the Foundation Universities websites (75%). Nearly half (48.8%) of the State University Medical Faculties have published their course programs regularly on their web pages.
Conclusion: This study makes us think that State Universities have a more serious education program in terms of accessibility to course content data, sharing knowledge experience infrastructure and archiving successes compared to Foundation University Medical Faculties. Period of anatomy class I / II is the awarding and course contents can be said to be the standard in Turkey.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Chief Editors
Assoc. Prof. Zülal Öner
Address: İzmir Bakırçay University, Department of Anatomy, İzmir, Turkey
Assoc. Prof. Deniz Şenol
Address: Düzce University, Department of Anatomy, Düzce, Turkey
E-mail: medrecsjournal@gmail.com
Publisher:
Medical Records Association (Tıbbi Kayıtlar Derneği)
Address: Orhangazi Neighborhood, 440th Street,
Green Life Complex, Block B, Floor 3, No. 69
Düzce, Türkiye
Web: www.tibbikayitlar.org.tr
Publication Support:
Effect Publishing & Agency
Phone: + 90 (540) 035 44 35
E-mail: info@effectpublishing.com
Address: Akdeniz Neighborhood, Şehit Fethi Bey Street,
No: 66/B, Ground floor, 35210 Konak/İzmir, Türkiye
web: www.effectpublishing.com