İletişim ve kültür genellikle birçok disiplinde birbirinden bağımsız olarak çalışılmaktadır. Diğer disiplinlerden farklı olarak, iletişim
alanında çalışan bazı akademisyenler, iletişimi analizlerinin merkezine almakta ve kültürü inşa eden ve gösteren bir kavram olarak
görmektedirler. Bu düşünceyle paralel olarak, herhangi bir kurumun kültürü ve kültürel değişimini, o kurumda çalışan kişilerin
iletişim pratikleri ve seçimlerine bakarak analiz edilebileceği söylenebilir. Bu makalenin temel amacı, ABD’de son yirmi yılda birçok
polis teşkilatı tarafından uygulamaya konulan Compstat isimli planlı değişim modelinin uygulanması sonrasında, büyük bir il emniyet
müdürlüğünde (Newark Polis Departmanı) yaşanan kültürel değişimi, iletişimi merkeze alarak analiz etmektir. Bu amaca uygun
olarak, algılanan kültürel değişimi anlamaya yönelik yirmi altı mülakat gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, kültürel değişimin iletişim pratiklerine
yansımasını anlamak adına, Compstat modelinin temel bileşeni olan Compstat toplantıları altı ay boyunca gözlemlenmiştir. Bu
makale, Compstat modelinin uygulanması sonrasında bu emniyet müdürlüğünde iletişim pratiklerine yansıyan bir kültürel değişim
yaşandığını ortaya koymaktadır. Hesap verebilirlik, bilgi paylaşımı, yapabilme mantalitesi ve kurumsal esneklik bu kurumda ortaya
çıkan yeni kültürel değerler olurken, Compstat’ın yaratıcılık, yenilik, risk alma ve kurumsal öğrenme gibi iddiaları istenen seviyede
görülmemiştir. Compstat toplantılarındaki iletişim dizaynının, yaratıcılık, yenilik ve kurumsal öğrenme gibi değerlerin gelişmesi için
gerekli olan gerçek ve anlamlı diyaloglara izin verecek şekilde yeniden düşünülmesine ihtiyaç vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |