Görsel ve işitsel özellikleri bir arada bulundurmasıyla geleneksel medya araçları arasında öne çıkan televizyon yayıncılığında, izleyiciye sunulan içeriklerde hedef kitle profili dikkate alınmaktadır. Bu bağlamda gündüz kuşağında genel olarak ev hanımlarına ve çocuklara yönelik programlar yer alırken prime time olarak adlandırılan akşam kuşağında ise izleyici kitlesinin geneline hitap eden yapımlar tercih edilmektedir. İzleyici sayısı yoğun olduğu için reklam faktörünün değeri de prime time kuşağında daha fazla artmaktadır. Dolayısıyla daha çok izlenen yapımların reklam gelirini artırdığı bir televizyon yayıncılığı düzeni kurgulanmaktadır. Nitekim reyting faktörü de bu düzen içerisinde devreye girmektedir ve reyting başarısı elde eden yapımlar prime time kuşağında kalıcı olurken başarısız olan yapımlar yayından kaldırılabilmektedir. Mevcut çalışmanın üzerinde durduğu husus da reyting ve televizyon ilişkisi çerçevesindedir. Bu doğrultuda prime time kuşağında yer alan yapımların reytingler neticesindeki durumunun ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Söz konusu hedef ekseninde çalışmanın literatür süreci reyting, reklam ve televizyon üçgeninde öne çıkarılmaktadır. Araştırma sürecinde ise içerik analizinden yararlanılmaktadır ve örneklem olarak belirlenen prime time yapımlarının reytingler minvalinde karşılaştığı tablo irdelenmektedir.
-
-
-
In television broadcasting, which stands out among traditional media tools with its visual and auditory features, the target audience profile is taken as a criterion in the content presented. In this context, while there are programs for housewives and children in general in the daytime period, are preferred productions that appeal to the general audience in the evening period. Due to the large audience, it has increases the value of the advertising factor more in the prime time period. Therefore, a television broadcasting emerged in which the advertising revenue increases in the more watched productions. As a matter of fact, the rating factor comes to the fore in this order and while the productions that achieve the rating success are permanent in the prime time period, the unsuccessful productions can be removed from the broadcast. The issue that the present study focuses on is in the context of the relationship between ratings and television. In this direction, it is aimed to reveal the position of the productions in the prime time peirod as a result of the ratings. In the context of this goal, the literature process of the study comes to the fore in the triangle of rating, advertisement and television. Content analysis is used in the research process and is examined the situation faced by the sample prime time productions in the context of ratings.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |