Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 16, 01.07.2017

Öz

Zorunlu eğitimi kademeli olarak 12 yıla çıkaran yasa, teklif olarak sunulmasından, kabul edilmesine ve getirdiği değişikliklere kadar her yönüyle çok fazla tartışılmış ve uzun süre medyanın gündemini oluşturmuştur.

Bilinmeyeni fazla olan bu süreçte, yeni eğitim sistemi hakkında kamuoyuna bilgi sunan medya kuruluşları arasındaki fikir ayrılıkları da dikkat çekicidir. Birincil işlevi bilgilendirmek olan gazeteler ve gazetecilik mesleği günümüzde hakikat ve nesnellikten uzak olmaları bakımından eleştirilerek güvenilirliklerini büyük ölçüde kaybetmiştir. Aynı haberler farklı gazetelerde veya farklı kalemlerde farklı ideolojik çerçevelerle sunulurken; denge unsuru tamamıyla göz ardı edilir olmuştur.

Cumhuriyet ve Hürriyet gazetelerinin bu yeni eğitim sistemi ile ilgili verdiği haber ve köşe yazılarını laiklik bağlamında inceleyecek olan bu çalışmada amaç, 12 yıllık kesintili eğitim sistemi konusunda medyayı önemli bir bilgi ve haber kaynağı olarak gören kamuoyuna medya aracılığı ile sistemin nasıl anlatıldığı, farklı ideolojilere sahip organların aynı sistemi hangi farklı açılardan ele aldığı ve bilgilenme sürecinde kamuoyuna sistemle ilgili ne tür bilgilerin aktarıldığının tespit edilmesidir.

Kaynakça

  • Bell, A. (1991). The language of the news media, Oxford: Blackwell.
  • Dursun, Ç. (2001). TV haberlerinde ideoloji, İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • İnal, A.M. (1996). Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları
  • İnceoğlu, Y. G. ve N. A. Çomak (2009). Metin Çözümlemeleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Özerkan, Ş. (2009). Türkiye’de 9 Gazete, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sancar, Ü. S. (1997). İdeolojinin serüveni –yanlış bilinç ve hegemonyadan söyleme, Ankara: İmge Kitabevi.
  • Solak, Ö. (2011). “Küçük ağa romanının eleştirel söylem analizi”, Akademik Bakış, 26, 1-14.
  • Toruk, İ. ve Sine, R. (2012). “Haber Söylem Üretimindeki İdeolojik Etki: Wikileaks Haberleri”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 31, 351-378.
  • Van Dijk, T. A. (1983). “Discourse analysis: Its development and application to the structure of news” Journal of Communication. 33:2
  • Van Dijk, T. A. (1988a). News as Discourse. NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Van Dijk, T. A. (1988b). News Analysis. NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Zeyrek, D. (2009). “Söylem ve Toplum”. Söylem Üzerine içinde. Ankara: ODTÜ Yayıncılık
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Zuhal Demir

M. Yüsra Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, Z., & Arslan, M. Y. (2017). Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 1-16.
AMA Demir Z, Arslan MY. Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. Temmuz 2017;1(1):1-16.
Chicago Demir, Zuhal, ve M. Yüsra Arslan. “Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 1, sy. 1 (Temmuz 2017): 1-16.
EndNote Demir Z, Arslan MY (01 Temmuz 2017) Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 1 1 1–16.
IEEE Z. Demir ve M. Y. Arslan, “Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi”, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 1–16, 2017.
ISNAD Demir, Zuhal - Arslan, M. Yüsra. “Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi”. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 1/1 (Temmuz 2017), 1-16.
JAMA Demir Z, Arslan MY. Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2017;1:1–16.
MLA Demir, Zuhal ve M. Yüsra Arslan. “Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 1-16.
Vancouver Demir Z, Arslan MY. Medyada 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2017;1(1):1-16.