Gündüz kuşağı programları şeklinde adlandırılan ve çoğunlukla kadınlara yönelik olarak hazırlanan kadın programları son yıllarda aile yaşamına etkileri bağlamında sıklıkla tartışılmaktadır. 1990'lı yıllardan itibaren medyanın dönüşüm geçirmesiyle birlikte yeni televizyon tür ve formatları ortaya çıkmıştır. Başlangıçta kadınlara pratik bilgiler vermeyi amaçlayan, sonralarıysa çeşitli nedenlerle kadınların yaşadıkları mağduriyetleri konu edinen kadın programları "kadınların seslerini duyurmayı" ve sorunlarına çözüm bulmayı amaçlamış ancak toplumsal değişimle birlikte bu tür programlar daha eğitici, öğretici, yaşam kalitesini arttırmaya yönelik bir içeriğe doğru evrilmiştir. Sağlık, eğitim, din, cinsel yaşam, evlilik, moda, yemek, kişisel bakım vb gibi çok çeşitli alanlara ilişkin bilgilerin sunulduğu kadın programları, tür, içerik ve söylem düzleminde “yaygın eğitim” türünde tanımlanabilir. 2013-2014 yayın sezonunda Show TV’de yayımlanmakta olan Gülben programı da bu tür gündüz kuşağı programlarına güncel bir örnektir.
Bu çalışma, Gülben Ergen’in sunduğu “Gülben” programı üzerinden, gündüz kuşağı programlarının yaşam boyu öğrenmedeki rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada ilk olarak bu konu üzerine yapılmış araştırmalar üzerinden kuramsal çerçeve sunulacak, daha sonra kadınların büyük oranda izlemeyi tercih ettikleri “Gülben” programının türsel ve söylemsel özellikleri içerik analizi yöntemiyle değerlendirilecektir.
Eğitim televizyon içerik analizi gündüz kuşağı programı yaşam boyu öğrenme
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |