Ülkelerin geleceğini şekillendiren gençlerin değişimin çok hızlı olduğu bu çağda sorumlulukları da artmaktadır. Kendi hayatlarını düzene koymak için çabalamaları gerektiği gibi mensubu oldukları toplumun beklentilerini karşılamak için de gayret göstermeleri gerekmektedir. Liderlik vasfını taşıyan gençlerin sorumlulukları da fazla olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı yükseköğretim gençliğinin liderlik özellikleri hakkında algılarını ölçmektir. Araştırma kapsamında, üniversite öğrencilerine anket uygulaması yapılmış ve 566 anket verileri değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS25 programı ile yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde yükseköğretim gençliğinde liderlik özellik algısının cinsiyet, eğitim ve gelir düzeyi demografik verilerine göre bir farklılık göstermediği anlaşılmıştır. Diğer taraftan liderlik özellik algısının yaş, sınıf ve yaşadıkları bölgelere göre anlamlı bir farklılık gösterdiği anlaşılmıştır. Dördüncü sınıf gençlerinin liderlik özellik algısının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. 21 yaş ve üzeri gençlerde liderlik özellik algısının daha yüksek olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Yükseköğretim gençlerinde liderlik özellik algısının yaşadıkları bölgelere göre analizi sonucunda Karadeniz Bölgesinden gelen öğrencilerde daha yüksek olduğu görülmüştür. Mücadele isteği ve hedef koyma, iletişim kurabilme, grup becerileri, güven duyma ve güvenilir olma, karar verme becerileri, problem çözme becerileri ve sorumluluk olmak üzere yedi faktör olarak ele alınan liderlik özellikleri içerisinde güven duyma ve güvenilir olma özelliğinin yükseköğretim gençleri tarafından ön plana çıkarıldığı anlaşılmıştır.
Gençlik Liderlik Liderlik Özellikleri Liderlik Özellikleri Algısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 17 |