Bu araştırma, ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarını, cinsiyet,okul türü ve alan türüne göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Mersin ili Tarsusilçesinde bulunan dört meslek lisesi, üç Anadolu lisesi, üç genel liseden 365 kız, 470 erkek toplam 835 onikinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Aşkar (1986) tarafından geliştirilenMatematik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t Testi veANOVA kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, on ikinci sınıf öğrencilerinin matematik tutumlarındabazı değişkenlere göre anlamlı bir farklılık görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.