Prospective Teachers’ Opinions on Their Competencies in Learning Teaching Process. The purpose of this study was to identify prospective teachers’ opinions on their competencies in learning teaching process and whether their opinions differed as regards gender. The sample of the research, in which mixed method was used, was composed of 382 fourth grade prospective teachers being educated at Education Faculty at Mersin University. While descriptive statistics were used to determine prospective teachers’ opinions on their competencies in learning teaching process, t-test for independent samples was done in order to determine whether prospective teachers’ opinions differed as regards gender. Content analysis was used to determine the reasons of prospective teachers’ opinions on their competencies in learning teaching process. It was concluded that prospective teachers considered themselves competent in learning teaching process; gender didn’t lead change in prospective teachers’ opinions. It was found that the reasons why prospective teachers considered themselves competent were explained as high self-efficacy belief, being experienced etc.; the reasons why prospective teachers considered themselves incompetent were explained as theoretically given courses, being inexperienced, etc.
Özet-Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğrenme öğretme sürecindeki yeterliklerine ilişkin görüşlerini ve görüşlerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Karma yöntemin kullanıldığı çalışmanın örneklemini, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. sınıfta öğrenim gören 382 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme sürecindeki yeterliklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde betimsel istatistikler kullanılırken; görüşlerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesinde ilişkisiz örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci alanındaki yeterliklerine ilişkin görüşlerinin altında yatan nedenlerin saptanmasında nitel içerik çözümlemesi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme sürecinde kendilerini yeterli gördükleri; öğretmen adaylarının görüşlerinde cinsiyetin anlamlı bir farklılaşma oluşturmadığı saptanmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci yeterlik alanında kendilerini yeterli görmelerinin nedenleri olarak genellikle öz yeterlik inancına sahip olmalarına, deneyimli olmalarına; yetersiz görmelerinin nedeni olarak eğitim fakültelerinde verilen derslerin teorik olmasına ve deneyimsiz olmalarına değinilmiştir.
Anahtar Sözcükler: öğrenme öğretme süreci, yeterlik, öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.