Bu araştırmanın amacı, öğretmen adayı görüşlerine göre eğitim fakültelerinin kalite
standartlarını belirleyebilmektir. Bu amaç ile MEÜ. Eğitim Fakültesi’ne devam etmekte olan 2007
yılında mezun durumunda ve 4. sınıfa devam etmekte toplam 140 öğretmen adayından veri
toplanmıştır. Öğretmen adaylarının eğitim fakültesi kalite standartları hakkında bilgi toplamak için
araştırmacılar tarafından 11 madden oluşan yapılandırılmış bir soru formu kullanılmıştır. Verilerin
analizinde “Nitel İçerik Çözümlemesi” yöntemi kullanılmıştır. Bulgulara göre, öğretmenlerde ve
öğretim elemanlarında bulunması gereken en önemli mesleki özellikler “alanına hakim olma ve
öğretmenlik meslek bilgisi ve becerisine sahip olma”, en önemli kişisel özellikler “hoşgörülü olma ve
saygılı olma, iletişim becerisine sahip olma, hümanist olma” dır. Eğitim programlarıyla ilgili olarak
da “programın uygulamaya yönelik olması”, fakülte yönetiminin “demokratik ve katılımcı bir
yönetim anlayışına sahip olması”, finansal açıdan “öğrenciler ve öğretim elemanlarına destek
sağlayabilecek yeterlikte olması”, tesis ve donanım açısından “bilgisayar sayısının yeterli sayıda
olması ve internete erişimin sınırsız olması”, yerleşkelerde “ulaşılabilir” bir PDR hizmetinin
sunulması, bilgi teknolojileri açısından ise “bilgi teknolojileri salonunun olması” gerektiği ön plana
çıkmıştır. Bulgular literatür ışığında tartışılıp yorumlanmıştır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.