The aim of this study is examination of studies about nature of science in last 10 years in terms of different variables and guiding the future research about NOS. This study included 127 articles, which published in SSCI/SCI indexed journals. These studies were detected according to their titles, which included one of the phrases of “nature of science, “NOS”, and “nature of scientific knowledge”. In this study, qualitative approach and data analysis method were applied. Collected data were analyzed by using the content analysis method. While applying the content analyses five different variables were concerned. These were; Article’s (a) published year, (b) approach, (c) design, (d) sample and (e) data collection tools. Several findings were obtained according to these variables. Firstly, many of studies were done in 2013 in the last decade. In addition, the number of studies was increased in every year. It was determined that, the majority of studies were conducted with qualitative approaches. Moreover, studies of used mixed approach have been a significant increase in the number of studies in recent years. Furthermore, most of researchers used case study and interviews were mostly conducted for data collection. The results showed that, mostly students were selected for sample. Lastly, number of studies in Turkey increased according to last years. This condition can be explained as reflection of changing science teaching curriculum and also changing science teacher education curriculum in last 10 years. Other results were discussed under the related science education literature
Nature of Science content analysis science education 2004-2014
Bu çalışmanın amacı bilimin doğası alanında son 10 yılda yapılan çalışmaları farklı değişkenler açısından incelemek ve gelecekte yapılacak olan çalışmalara yol göstermektir. Bu amaç doğrultusunda son 10 yılda SSCI/SCI dergilerde yayınlanmış ve başlığında bilimin doğası terimi geçen 127 makale incelenmiştir. Çalışma nitel yaklaşım ile gerçekleştirilmiştir ve araştırma yöntemi olarak doküman analizi kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. İçerik analizi gerçekleştirilirken beş farklı değişken belirlenmiştir. Bunlar: (a) Yayın yılı, (b) Yaklaşım, (c) Desen, (d) Örneklem ve (e) Veri toplama araçlarıdır. Belirlenen değişkenlere uygun olarak çeşitli bulgular elde edilmiştir. Buna göre bilimin doğası alanında son 10 yılda en çok çalışma yapılan yılın 2013 yılı olduğu görülmektedir. Ayrıca çalışmaların sayısının her geçen yıl arttığı tespit edilmiştir. Yapılan çalışmaların büyük çoğunluğunun nitel yaklaşım ile yapıldığı belirlenmiştir. Buna ek olarak son yıllarda karma yaklaşım ile yapılan çalışma sayısında ciddi artış olmuştur. Nitel yaklaşımın çok kullanılmasına paralel olarak çalışmaların büyük çoğunluğu durum çalışması deseniyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmalarda katılımcı grup olarak en çok öğrenciler ile çalışılmıştır. İncelenen çalışmalar arasında veri toplama aracı olarak en çok görüşme yöntemi tercih edilmiştir. Ayrıca son on yılda bilimin doğası hakkında yayınlanan çalışmalar arasında ülkemiz kaynaklı çalışmaların oranı ciddi biçimde artmıştır. Bu durumun hem fen bilgisi öğretimi müfredat programının hem de öğretmen eğitimi programlarının değişimi ile ilgili olduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.