Bu araştırma; çok sesli aranje tekniklerinin, keman eğitiminde, müzikal kazanımlar
açısından etkilerinin belirlenmesini hedeflemektedir. Araştırmanın deney ve
kontrol grubu katılımcıları, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında İstanbul
Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Mimamr Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı ve
Me.Ü. Devlet
Konservatuvarlarında keman eğitimi almakta olan on sekiz öğrenciden
oluşmaktadır. Araştırma için; öntest - sontest deney kontrol gruplu yarı
deneysel model kullanılmıştır. Deney grubunda (n=9) çoksesli aranje teknikleri
ile keman eğitimi, kontrol grubunda ise (n=9) eşliksiz (geleneksel) yöntemle
çalışılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak Zdzinski ve Barnes (2002)
“Yaylı Çalgılar Performans Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları; çoksesli aranje
teknikleriyle keman eğitimi alan öğrencilerin, eşliksiz eğitim alan öğrencilere
oranla, müzikal kazanımlara ulaşmada daha etkili olduğu şeklindedir.
Keman eğitimi müzikal kazanım çoksesli aranje teknikleri etüt eşlik entonasyon tonal duyum cümle yapısı müzikal ifade
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.