Bu
araştırma yaklaşık olarak elli yıllık bir zamana yayılan epistemoloji
alanındaki çalışmaların eleştirel bir derlemesidir. Kişisel epistemoloji,
bireylerin öğrenme-öğretme inançları ve davranışları üzerinde etkili olan temel
inançlarını içermektedir. Epistemolojik inançların öğrenme-öğretme açısından
merkezi konumda olması eğitim alanında yapılan ilişkilendirme çalışmalarına
önemli bir ivme kazandırmıştır. Ancak ülkemizde bireysel epistemoloji
alanındaki perspektifleri ve modelleri, epistemolojik çalışmalarının neden önemli
olduğunu ve gelecekte bu alanda ne gibi çalışmalar yapılabileceğine yönelik
eğilimleri eleştirel bakış açısı ile derleyen bir çalışmayla
karşılaşılmamıştır. Böyle bir çalışmanın özellikle bilimsel arenaya yeni
katılan araştırmacılara bu alandaki temel kavramları kıyaslamalar yaparak
tanıtmasının gelecekte ülkemizde epistemoloji bağlamında yapılacak bilimsel
araştırmalara katkısı olacağı düşünülmüştür.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.