Bu çalışmada, mobil ortamlarda kullanılan
Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) kullanılabilirliği değerlendirilmiş ve
bu ortamlar için kullanılabilirliği arttırmak için önerilerde bulunulmuştur.
Çalışmanın kapsamı, yaygın olarak kullanılan KAÇD’leri ele almak ve bu
sistemleri cinsiyet, yaş, teknolojik okur-yazarlık ve çevrimiçi ders deneyimi
değişkenlerine göre mobil ortamlarda kullanılabilirliğini değerlendirmektir.
Araştırma kapsamında CSUQ anketinin Türkçe’ye çevrilmesi ile hazırlanmış ölçek
kullanıcılara yöneltilmiştir. Veriler SPSS 20 programı ile işlenmiştir. Elde
edilen verilere göre, değerlendirilen sistemler arasında kullanılabilirlik,
sistem yararlılığı, bilgi kalitesi ve arayüz kalitesi açısından anlamlı bir
fark vardır. Ayrıca sadece yaş değişkeni; kullanılabilirlik, sistem yararlılığı
ve bilgi kalitesi değişkenlerinin sistemler arasında farklılık göstermesinde
rol oynamaktadır.
Kitlesel açık çevrimiçi ders kullanılabilirlik mobil öğrenme
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.