Bu
çalışmanın amacı, öğretmenlerin içinde bulundukları eğitim örgütünde
algıladıkları örgütsel sinerji düzeyini ortaya koymak için bir ölçme aracı
geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda; ölçek taslağının hazırlanması, uzman
görüşüne başvurma, ölçeği uygulama ile geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarını
içeren dört aşamalı yol izlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ili Eyüp ilçesinde
bulunan ilk ve ortaokullarda görev yapan 778 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlere
Yönelik Örgütsel Sinerji Ölçeği’nin, özdeğeri 1.00’in üzerinde dört faktörlü
yapı sergilediği tespit edilmiştir. Bu dört faktör; etkileşim ve takdir etme,
bütünleşme, strateji, güncellenme ve güçlenme olarak isimlendirilmiştir. Ölçeğin
tamamı için bulunan Cronbach alfa katsayısı .97’dir. Araştırmadan elde edilen
bulgular doğrultusunda, geliştirilen Öğretmenlere Yönelik Örgütsel Sinerji
Ölçeği’nin öğretmenlerin içinde bulundukları eğitim örgütünde algıladıkları
örgütsel sinerji düzeyini ortaya koymak için kullanılabilecek, güvenirliği ve
geçerliği olan bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.